Beef en Steak

Verse kamado klant

NetVanDeGrill

Tondelzoeker
Goedemorgen,

Gisteren heb ik me bij dit forum aangemeld, maar weet nog niet of en hoe actief ik het zal gaan gebruiken. Desalniettemin zal ik me even voorstellen.
Ik ben Jasper, 51 jaar en met mijn gezinnetje woon ik in het mooie Haarlem.
De afgelopen jaren heb ik af en toe eenvoudige dingen gegrilld op mijn Weber ketelbarbecue m.b.v. briketten. Recent hebben we onze achtertuin een make-over gegeven en door de gerealiseerde overkapping verwacht ik dat zowel ikzelf als wij als gezin vaker in de tuin zullen zitten en eten. Van buren weet ik dat ze vorig jaar op een kamado barbecue zijn overgestapt en dit leek me een goed moment om dat ook te doen.
De Weber is vandaag via Marktplaats verkocht en vrijdag wordt mijn nieuwe Grill Guru Prime Large Satin bezorgd, waar ik erg benieuwd naar ben. Als eerste accessoire heb ik er een kolenmand bijgekocht en op mijn verlanglijstje (ben binnenkort jarig) heb ik alvast een gril clipper, skillet en pizzasteen gezet.
Ik heb nog geen ervaring met de kamado of houtskool, maar heb de afgelopen week al wel wat youtube filmpjes over do's en don'ts gekeken en chatgpt om behoorlijk wat tips gevraagd. Het lijkt me leuk om de barbecue veelzijdiger te gaan gebruiken en ook meer verschillende gerechten te kunnen maken, bijvoorbeeld lekkere spare ribs en groente- en visgerechten (ook garnalen).

Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar ik heb meteen een vraag om in de groep te gooien: maken jullie de onderkant van je rooster ook altijd schoon en zo ja hoe draai je deze om? Zou zo'n grill clipper daarvoor toereikend zijn, in combinatie met de leren lashandschoenen die ik normaliter gebruik?
Bij mijn Weber schoot dit er bij in, daar heb ik nooit het complete rooster omgedraaid, alleen die opklapbare uiteindes...

Laatst bewerkt:
Welkom Jasper veel plezier hier! Er zijn heel wat draadjes over jou vraag te vinden!

Welkom bij het genootschap!

m.b.t. je vraag doe ik het met aluminiumfolie of gewoon schoon branden.

Welkom Jasper, veel plezier en inspiratie gewenst hier.
Je vraag kun je het beste kwijt in de Rookkamer. Daar zul je allicht ook al wat antwoorden kunnen vinden.

Welkom Jasper, veel plezier en inspiratie hier!

Terug
Bovenaan Onderaan