BasBQ
Beef en Steak

Verschil kwaliteit van vlees

bakkertje72

Vuurmaker
Berichten
93
Hallo mede bbq'ers

Ben wel benieuwd wie er vlees besteld bij Aalvink?
Dan ook reactie van kwaliteit ten op zichte van vlees van Beef en Steak
Zit toch enig prijs verschil en en benieuwd of jullie verschil proeven ??
 
Ja vaak besteld bij Jan Aalvink, dit is gewoon een vakman met goed vlees.
Dus ik ben hier erg tevreden over.
 
Hier ook zeer tevreden over Aalvink. Prima kwaliteit en prima ervaringen qua levering en communicatie.  De site vind ik tergend traag en verouderd maar daar zijn ze mee bezig begreep ik.
Denk dat hij wel minder 'exotische' of niet zo gangbare stukken vlees heeft daarvoor zou je dan een keer bij B&S kunnen kijken.

 
Geen ervaring met Aalvink maar hoor goede verhalen. Bij B&S haal ik persoonlijk niets meer ivm verlagen kwaliteit, maar dit was ongeveer een jaar geleden dus kan zijn dat het nu beter is. Al mijn vlees haal ik bij BBQuality, zowel dagelijks vlees als BBQ vlees. M'n dochters van 3 en 4 eten gewoon vlees en vinden het lekker terwijl supermarkt vlees niet gegeten werd. Kwaliteitsverschil tussen supermarkt en slager is natuurlijk enorm, maar geeft wel aan dat je voor goed vlees de supers links moet laten liggen
 
Aalvink prima vlees, aardige vent.
Maar er zit ook wel verschil in, bijvoorbeeld de Brisket. Bij Aalvink is dat 'gewoon' gesneden van een Twents rund, terwijl die van B&S US Angus beef is. Dus dat zou appels en peren vergelijken zijn.
 
Gaat mij voornamelijk om bv Boston butt , spare ribs , longhaas bavette , runder rib , dat wordt hier zeer regelmatig op bbq gelegd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Holkers zei:
M'n dochters van 3 en 4 eten gewoon vlees en vinden het lekker terwijl supermarkt vlees niet gegeten werd. Kwaliteitsverschil tussen supermarkt en slager is natuurlijk enorm, maar geeft wel aan dat je voor goed vlees de supers links moet laten liggen
[/quote .



zeeeer herkenbaar die kleine fijnproevers :D =)) =))
kleindochter van 3 maand ,,aan de borstvoeding is 3 dagen van slag als kinders hier weekend geweest zijn.
zij eten thuis vlees van de keurslager en hier eten we Duits vlees. =))


verder denk ik zo als de teef blaft janken de de puppie s
en de gemiddelde super met eigen vers afdeling is heus wel goed vlees.
aalvink en de rest halen t van zelfde slachthuis ,,speciaal vlees uitgezonderd misschien maar dat kunnen  mn Duitse slagers en Teun s vlees service uit Hoogeveen ook bestellen en dan betaalbaar B-)
 
Vlees is een algemeen begrip, Een hollandes melkoe levert een heeeel ander stukje vlees op dan zeg (ander uiterste) Wagyu rund.
Biefstuk en biefstuk is dus idd appels met peren vergellijken. Kijk niet naar de prijs maar naar het runderras. Angus en Wagyu zijn toppers maar bijv limousine en anderen rassen zijn ook erg goed. Ik betaal liever een paar euro meer om lekker te genieten dan een goedkoop adresje achteraf (en dan bedoel ik geenzins Aalvink hiermee !)
Mijn persoonlijke topper is Oryx steak maar helaas is dit hier erg lastig te krijgen  :D
 
Hoe komt dat binnen? Is dat nog in te vriezen of plan je gewoon vooruit?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ook hier goede ervaringen met Aalvink. Daar een maand geleden het nodige vlees besteld, prima communicatie en goede kwaliteit. Vooralmde t-bone (sous vide gegaard) was geweldig lekker. Vlees wordt vers geleverd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan