BasBQ
Beef en Steak

Verschil imitatie ei en BGE

mrwolf zei:
Ja, dat is redelijk agressief, sorry voor de in-your-face-link. De volgende keer zal ik er een disclaimer bijzetten  :D

" niet voor tere consumenten" =))
 
Ik heb die VidaXL die genoemd wordt in die link. Die dop is het enige wat fatsoenlijk werkt trouwens hahaha. Zeker als je de schroefjes eruit haalt, dan kan je (weliswaar met handschoenen) die dop eraf halen voor extra beluchting. Zit ook gewoon vilt in dus hij sluit mooi af.

Er is overigens vrij weinig verandert tov het moment dat de het ei nog werkte (heet werd). Vilt is ietwat verkoold maar zie geen rook ontsnappen. Kolen die ik gebruik zijn altijd dezelfde, black ranch. Dus tast nog redelijk in het duister waar het aan ligt. Overigens ook geen issue meer voorlopig aangezien de kolenbak gebarsten is tijdens het bbqen, hoorde ineens een zachte plof en toen was het gebeurd.

Ik heb het gebruik overigens kunnen vergelijken met een BGE nu en het is me duidelijk dat zo'n goedkope imitatie niet in de buurt komt bij de kwaliteit en gebruiksgemak van een echte. Temperatuur makkelijker en beter de controleren, afwerking 10x beter, hogere en lagere temperatuur vast te houden, sneller op temperatuur en vast nog wel wat dingen die ik zo snel niet heb kunnen testen.

Nu nog ergens een mooie aanbieding of 2e hands zien te vinden ;-(

 
Allemaal waar! Mijn Chinese vuurmand is ook gebarsten vorige maand, maar dit doet niets af aan de werking. Dat gebeurt trouwens bij alle kamado's wel eens, ook een BGE.

Dat een BGE beter in elkaar zit geloof ik direct, en ook dat hij wat beter te controleren is qua temperatuur. Maar is het 3x beter? En is dat het belangijkst? Want je hebt het niet over een prijsverschil van 200 euro, maar rustig 1000 of meer! Ieder zijn ding, en een BGE is absoluut een mooi apparaat, maar mijn Chineesje heeft me 200 euro (tweedehands) gekost, en voor dat geld ben ik meer dan tevreden met wat ik heb :)
 
Fair enough, ik heb hem ooit via ibood gekocht voor 400 en daarnaast 100 euro compensatie gehad van vidaxl voor de (zeer) slechte afwerking. Zo stond bij mij de deksel een halve cm scheef, alle handvatten scheef, wielen braken af na 10cm rollen :) en deukte het onderstel in bij het vastdraaien van de schroeven.

Toch zou ik het niemand aanraden zo'n ding te kopen na mijn ervaringen. Dan liever een 2e hands weber kopen en doorsparen voor een BGE.
 
Zo zie je maar hoe subjectief zoiets kan zijn en bepaald wordt door je eigen (n=1) ervaringen. Ik zou het namelijk wel aanraden :)
 
Malt007 zei:
Fair enough, ik heb hem ooit via ibood gekocht voor 400 en daarnaast 100 euro compensatie gehad van vidaxl voor de (zeer) slechte afwerking. Zo stond bij mij de deksel een halve cm scheef, alle handvatten scheef, wielen braken af na 10cm rollen :) en deukte het onderstel in bij het vastdraaien van de schroeven.

Toch zou ik het niemand aanraden zo'n ding te kopen na mijn ervaringen. Dan liever een 2e hands weber kopen en doorsparen voor een BGE.

Hier ook een kamado gekocht via een aanbieding site van kamadoxl.nl voor 500 euro maar er zaten al haarscheuren in tijdens de levering welke daarna netjes gerepareerd is met kit daarna de barbecue eindelijk in gebruik willen nemen is de onderkant ook aan het afbrokkelen, gelukkig deze retour kunnen sturen en nu wachten op mijn Broil King Keg 4000.
Zelf zou ik nooit meer voor een b merk kijken en gewoon gaan voor de bekendere merken ook het voordeel met betere garantie en service.
 
Terug
Bovenaan Onderaan