BasBQ
Beef en Steak

Verjaardags PP

 
 
 

cold_as_ijs

Pitmaster
Berichten
745
Mijn zoontje viert vandaag zijn verjaardag en moest zorgen voor wat eten voor de gasten die tot etenstijd blijven. Dus het is PP geworden.

Recept is de wedstrijd PP van @noskos https://www.bbq-nl.com/wedstrijd-pulled-pork/

Vanmorgen om half 8 bbq aangemaakt en om half 9 is de procureur erop gegaan. Heb er ook nog een stukje buikspek opgegooid. Vriezer moet leeg want maandag gaan mijn 2 varkens naar de slacht. En dan heb ik ook iets voor de lunch;)

Omdat ik me klein beetje zorgen maakte over de tijd heb ik na 3 uur al de glaze erover gedaan. Was bang dat met glazen na 5 uur, dan nog 2 uur liggen en dan inpakken het wat langer dan 8 uur zou duren. Na 5 uur ingepakt met een scheutje appelsap. 2 uur later was hij gaar. Het vocht gemengd met wat er over was van de glaze. Deze nog een beetje ingekookt.

Na het pullen was er een heerlijk sappige pulled pork, zo sappig zelfs dat ik besloten had om de saus er niet doorheen te mengen maar als saus ernaast te serveren.

Resultaat waren stille gasten :D
Volgende keer zal ik hem later glazen, nu zat er niet zo’n goede bark op, verder was hij voor mij perfect.

6D8E4D1E-F5D7-4091-B56B-778D362A1317.jpeg

AD3F0B34-DC4F-45D8-AA32-3831A17F2107.jpeg
62FF18D7-6836-47AE-9D54-6013B8D73ACB.jpeg
FCC0D8CF-F196-4D3D-B275-C2279385AC3D.jpeg
F9D6455C-87F9-47D7-8FCC-CF89CC189E6B.jpeg
51B6495E-76A7-495B-83DF-CC3377467F49.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Het enige nadeel met low & slow is dat je zo lang moet wachten… 😉 Ik krijg trek van al dat lekkers, maar ben zelf bezig met een 3-2-1 sparerib sessie. Eetze voor straks enne… uiteraard gefeliciteerd!
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
@cold_as_ijs van harte gefeliciteerd. Er wordt goed voor de gasten bezorgt zie ik alweer. Eet smakelijk vast.
@DaBigBastard, dat is dan het enige nadeel toch zeker. Wat is het toch genieten zo’n low & slow sessie. Heel de dag lekker met je barbecue in de weer.
 
@cold_as_ijs van harte gefeliciteerd. Er wordt goed voor de gasten bezorgt zie ik alweer. Eet smakelijk vast.
@DaBigBastard, dat is dan het enige nadeel toch zeker. Wat is het toch genieten zo’n low & slow sessie. Heel de dag lekker met je barbecue in de weer.
Ja en nee. Ik ben nu voor het eerst een 3-2-1 sessie aan het houden. Toch altijd een beetje spannend of het wel lukt. Net na de eerste 3 uur eraf gehaald en ik vond ze op het eerste gezicht wat zwart. We merken over 3 uur wel of dat de bark is of dat we alsnog Chinees gaan halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Het enige nadeel met low & slow is dat je zo lang moet wachten… 😉 Ik krijg trek van al dat lekkers, maar ben zelf bezig met een 3-2-1 sparerib sessie. Eetze voor straks enne… uiteraard gefeliciteerd!
Gewoon zorgen dat je andere dingen kan doen ;). Ik had de signals en billows aangesloten. Dus de BBQ hoefde ik niet in de gaten te houden. Dus alvast coleslaw maken, gasten ontvangen en voorzien van koffie en taart etc..
 
Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je zoontje 🥳 het is uiteindelijk een zeer smakelijk broodje PP geworden.
 
gefeliciteerd.
al met al toch een smakelijk gebeuren.
 
Gefeliciteerd! Blijft altijd spannend als je zoiets voor de eerste keer maakt. Ervaring doet wonderen😀
 
Gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon. 🥳 De Pulled pork ziet er heerlijk uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan