BasBQ
Beef en Steak

Varkenswangetjes & Kriekbier (DO)

 
 

El Mariachi

Kooltjesharker
Berichten
145
Wat een feestje is dit!
Het begin van de herfst vandaag, zon, regen, onweer en veel wind ... het bbq-seizoen is over: NOT!
Vanmiddag eerst van de varkenswangetjes het vlies verwijderd. Flink voorzien van peper&zout. Direct afgegrild met flink wat rook van de houtsnippers😜
Aansluitend de DO op het rooster (indirect). Onder het genot van een Bockbier, want ja t is herfst...
Toen de ui, knoflook, tijm en laurierblad langzaam aangezet. De wangen weer in de pan, twee flessen Liefmans erbij, kersenjam en wat vastkokende aardappelen (in stukjes) Na zo'n 1,5 uur pruttelen op ca. 140 graden een takje rozemarijn (uit de tuin) erbij gedaan. Na 4 uur wat plakken peperkoek erbij gekruimeld en nog zo'n 30 minuten laten binden, manmanman wat een zoetig begin vd herfst, een feestje!

20200926_162323.jpg


20200926_171835.jpg


20200926_172742.jpg


20200926_173431.jpg


20200926_185331.jpg


20200926_222758.jpg
 
Werkelijk heerlijk. Mooi om eerst die rooksmaak er aan te geven. Dit is ongeveer hoe ik mijn wildgoulash ook altijd maak.
 
Great times. Mmmm wangetjes, stoof en DO. Mooie tijden komen er aan. Bokbier, niet te versmaden. Ziet er heerlijk uit allemaal.
 
Heerlijke varkenswangtjes stoofpot het is de tijd er weer voor


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Zeker een prachtige start van de herfst! Wangetjes, kersenhout, kersenjam, kriek😋😋😋, eindresultaat was een perfecte garing & botermals🐷👍
 
OMG..... nu wil ik zeker een DO en snel ook. Met deze plaatjes krijg ik spontaan zin in de winter :love:
 
Op de laatste foto zie ik dat de pan nog niet leeg Is.
Ik wil me best opofferen om hem leeg te maken.
Want tjongejonge, wat Is dit een lekker maaltje zeg.
 
Heerlijk die varkenswangen. Zo heerlijk van smaak en boter mals. Dat moet smullen geweest zijn.

Hier stonden ze afgelopen weekend ook op het menu. Alleen had ik een hybrid cook
Eerst low en slow roken op de weber. En daarna met veel ui, knoflook en Grimbergen dubbel in de DO op het f@*#u^s tot ze boter mals waren. Heerlijk met pure en witlof.

899ce663730d79b0d426186dad765512.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan