BasBQ
Beef en Steak

Varkenswangen

 

Smokerb

Stoker
Berichten
295
Vandaag een keer varkenswangen geprobeerd. Bereiding een heel eind gelijk aan m'n burnt ends methode gehouden.

Eerst 2.5 uur rook gegeven, daarna strak ingepakt met blues hog barbecue saus en roomboter en weer een goede 2 uur aangehouden. Vervolgens met de temp probe prikken voor weerstand, voelde goed en kon m met de tang al aardig pullen. Nog een beetje saus uit de folie over de wangen gesmeerd en nog even 10 minuutjes laten drogen.

Simpel op een broodje met een blaadje sla, augurk blokjes, inlegde ui en een drupje barbecue saus. Is een blijvertje dit! Lijkt op spareribs maar dan met iets meer smaak.

Dit alles op de weber met de weber diffuser set die ik hier pas een keer los kon kopen van een forumlid.

Volgende keer gaan ze met iets minder rub op de offset smoker.
66e8a39cbb7246cc5fce3aa6c2bfa022.jpg
d8e96120aaa6f3a11d83a72d5aa87e0d.jpg
eca9867251d098c43f26220fe5b4bc25.jpg
0b951a1a104b87f3873f0d04672cd5aa.jpg
9e1f9a22af960a7f81954698ba854769.jpg


Sent from my Pixel 3a XL using Tapatalk
 
heerlijk. waar kan ik bestellen?
 
Daar had ik graag een broodje van willen hebben.
 
Lekker broodje hoor smullen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Bedankt voor de omschrijving van de smaak. Ik heb een mooi recept gevonden met varkenswangen maar durfde t niet zo goed aan
 
Pffff wat ziet dat er zalig uit zeg. Op de lijst ermee

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Ik zag het laatst liggen bij de Hanos, varkenswangen, maar wist niet hoe ik het klaar kon maken. Nu wel! Dank!

Groeten van Robert
 
Ziet er wel erg smakelijk uit! De vrouw hier kan t woord "wangen" niet waarderen. Maar een x met een andere term voorstellen! Dit moet ze zeker lusten!
 
Ziet er wel erg smakelijk uit! De vrouw hier kan t woord "wangen" niet waarderen. Maar een x met een andere term voorstellen! Dit moet ze zeker lusten!
Dat probleem hebben we hier (ikzelf ook) een beetje met runder tong. Terwijl het heerlijk schijnt te zijn dus moet het toch een keer proberen eigenlijk.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Toch een gekke gedachte eigenlijk : niet waarderen .... het is briljant vlees . Kan zoals hier los op de Q maar ook in stoofpotjes als de DO. Dan krijg je het ultieme draadjesvlees. Allemaal aan de wangen zou ik zeggen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan