BasBQ
Beef en Steak

Varkenshaasje

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.160
Vandaag stond er dan eens varkenshaasje op het programma. Gisteren een geschikt recept zitten zoeken, maar is toch mijn eigen ding geworden daar er op het net niets te vinden was. Velen worden afgelakt, maar mijn zoontje is alles behalve zot van met BBQ saus afgelakt vlees :rolleyes:

Varkenshaasje uur van te voren uit de koelkast gehaald en in de rub gezet. Dan in folie gedraaid en verder op kamertemperatuur laten komen. De KJ opgestookt tot 270° en het varkenshaasje eerst dicht geschroeid. Dan de deflector erin met nog een chunk appelhout en dan verder laten garen op 150° tot een kerntemperatuur van 65°.

Ik wilde dan ook aardappelen uithollen met ei, spek en geraspte kaas. Ik las ergens dat je de aardappelen best eventjes kookt zodat ze wat zachter worden om uit te halen. Heb ze dan 13 min gekookt, maar bij het uithalen waren ze nog redelijk hard. Maar dacht dat het goed kwam. Heb ze direct na het varkenshaasje erop gelegd, maar heb ze er samen met het varkenshaasje afgehaald en ze waren niet helemaal gaar. Dus volgende keer kook ik ze gewoon direct eerst 20 minuten en doe dan mijn ding. Dan ben ik zeker.
Vemits we nog wat spek en ei over hadden, heb ik dat maar in een potje gedaan en gemengd. Onze zoon heeft dat graag.

Al bij al een goede sessie voor het vlees. Ik vond het superlekker. Mijn vrouw was minder overtuigd en dan vooral door de rooksmaak. Tot nu toe vond ze telkens de rooksmaak bij rund lekker (wel met eik, hickory of eiken whiskeyvaten), maar de appel vond ze te zoet smaken bij het varkenshaasje. Dus mag ik niet meer gebruiken. :ROFLMAO:
Onze zoon zelf is een enorm moeilijke eter, maar deze keer vond hij het vlees wel lekker voor 2 stukjes. Daarna was de fun eraf.

Er is nog 1/3de over van het stuk, en ik weet dus wat morgen avond in mijn slaatje gaat zitten. :whistle:

IMG_9055.jpeg


IMG_9056.jpeg


IMG_9058.jpeg


IMG_9059.jpeg


IMG_9062.jpeg


IMG_9064.jpeg


IMG_9065.jpeg
 
ziet er allemaal heel erg lekker uit.
mooie garing vn het vlees

lekker bij varkenshaas: open snijden en vullen met lekkers (kaas, lente ui, etc) en omwikkelen met spek 😋
 
ziet er allemaal heel erg lekker uit.
mooie garing vn het vlees

lekker bij varkenshaas: open snijden en vullen met lekkers (kaas, lente ui, etc) en omwikkelen met spek 😋

Die zaken was ik tegen gekomen, maar voor een eerste keer wilde ik het redelijk normaal houden.
Miste wel een saus zoals de mama het vroeger deed bij varkenshaasje. Portosausje.
 
Lekker hoor jammer van de aardappels volgende keer beter


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Lekker hoor jammer van de aardappels volgende keer beter


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Idd jammer, want had er wel zin in. Maar een wijze les geleerd. Terwijl ik wel volgens een recept gehandeld heb. maar daar ging het over een oven op 180° en bij mij was het 150°. Ben nog speciaal snel naar de buurtwinkel gereden voor dat spek :D
 
Die aardappels zien er super lekker uit, dat wel ook maar eens proberen

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Die aardappels zien er super lekker uit, dat wel ook maar eens proberen

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Als ze gelukt waren, ben ik zeker van wel dat ze heel lekker zijn. Had ze ook verder moeten uithalen zodat er een heel ei in geraakt. Dat ging nu niet.
 
Mooiw gerechten. Veel werk aan gedaan. Ga ik oook eens maken.
Jammrr dat de patatten niet 100% zijn.
 
Ziet er erg lekker uit! Mooi gewoon puur vlees, heerlijk!
Vullen is ook erg lekker, maar een puur mooi bereid stuk varkenshaas is wel echt top
 
Varkenshaas ziet er heerljk uit, ga ik ook een keer maken, aardappels zullen de volgende keer wel lukken hoor!
 
De varkenshaas gaat hier vaak in de saté. Maar ik moet het toch echt eens in zijn geheel op de Q gaan maken. Ziet er toch erg lekker uit allemaal.
 
De varkenshaas gaat hier vaak in de saté. Maar ik moet het toch echt eens in zijn geheel op de Q gaan maken. Ziet er toch erg lekker uit allemaal.
taverne waar ik vroeger kwam at ik altijd saté van varkenshaas met pindasaus. Heerlijk.
Maar op deze manier vond ik m ook heel lekker. Zou er wel de volgende keer eens een saus bij doen. En zonder rookhout voor de madam :rolleyes:. Ik vond het appelhout er net lekker bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan