BasBQ
Beef en Steak

Varkenshaasje omwikkeld met parma ham

 
 

maussie1982

Pitmaster
Berichten
519
Gister heb ik varkenshaas klaargemaakt op de Q. Ik heb twee varkenshaasjes geinjecteerd met een rundvlees boullion. Vervolgens heb ik daar vers gemalen peper over heen gedaan en met zelf gemaakte kruidenboter ingewreven. Vorvolgens is het haasje omwikkeld met parmaham. Verder krietjes voorgekookt en afgebakken in kruidenboter. De bedoeling was dit op de Q te doen maar dit ging wat sneller. Toch een 2de ei nodig :) Varkenshaasjes tot 68kern op de Q, mocht van mij isys korter maar zwangere vrouw in huis en vrienden die niet van rood vlees houden.

image-25.jpg


image-26.jpg


image-27.jpg


image-28.jpg


En een mooi eindresultaat:
image-29.jpg
 
ziet er lekker uit, had ook zo bij je aangeschoven  :)
 
Kwart over 8 en ik krijg nu al spontaan zin in vlees.
 
Leo +1 !  :D
 
Dat ziet er heerlijk uit, leuk idee.
 
Dat ziet er heerlijk uit.
 
Erg mooi bordje, Wat vond je zelf van het haasje nu deze meer "done" was ?
 
Voor mij hebben ze persoonlijk te lang op de Q gelegen maar ik moet zeggen dat ik wel erg van rare hou :)

Boldeagle zei:
Erg mooi bordje, Wat vond je zelf van het haasje nu deze meer "done" was ?
 
maussie1982 zei:
Voor mij hebben ze persoonlijk te lang op de Q gelegen maar ik moet zeggen dat ik wel erg van rare hou :)

Boldeagle zei:
Erg mooi bordje, Wat vond je zelf van het haasje nu deze meer "done" was ?

Snap je helemaal, vandaar mijn vraag, vind een done varkenshaas een beetje zonde,  :( maar zoals gezegd als anderen er om vragen heb je niet veel keus meer.
 
Ziet er goed uit. Proefde je de bouillon terug? Of was dat meer voor de sappigheid? Iig een mooi bord eten!
 
De bouillon proefde ik niet echt terug, sappig was hij wel maar of dat echt door de bouillon komt weet ik niet. Had 1 haasje moeten injecteren en de andere niet. Ga ik een volgende keer doen als test!

Boel0037 zei:
Ziet er goed uit. Proefde je de bouillon terug? Of was dat meer voor de sappigheid? Iig een mooi bord eten!
 
Ziet er goed uit zeg, heerlijk lijkt het mij
 
Voor een zwangere dame moet de kern 60 graden aantikken, misschien had je dan sappiger resultaat gehad?! Maar volgens mij heeft het nu ook prima gesmaakt!
 
Ben niet echt vd varkenshaas,maar die van jou had ik graag van meegegeten!!  :)
 
dat lust ik ook wel! is er nog iets over?
 
helaas op het werk geen foto's, maar de tekst zegt genoeg..
lijkt me zeker het proberen een keertje waard
 
Varkenshaasjes omwikkeld met parma hamMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM!!! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan