BasBQ
Beef en Steak

Variant Memphis Style ribs

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Het draadje van Noskos over Memphis style ribs (http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=11559.0 en zijn blog http://www.bbq-nl.com/2015/08/memphis-style-dry-ribs.html) heeft me geholpen om het idee wat ik al langer had uit te werken. Deze variant is daarvan het gevolg:
Ingredi?nten zoals Noskos heeft vermeld, echter de tijm vervangen door Provencaalse kruiden en ipv selderijzaad 2 eetlepels fijn gestampte venkelzaadjes toegevoegd. Verder de mopsaus aangepast met 170 ml Pastis, 170 ml  water en 170 ml appelazijn en 2 eetlepels hickory Liquid smoke (ik had geen rookhout meer inhuis :( )

De ribbels hebben 1 3/4 uur indirect op 175 gr op mijn Weber Summit gelegen, laatste 10 minuten nog even direct van extra kleurtje voorzien. Dat was achteraf niet nodig geweest.

Als bijgerecht R?sti van aardappel en wortel (ala Jamie Oliver), 35 min op de Q (ook op 175 gr), tijdens opdienen voorzien van stapeltje spinazie bladen en geblancheerde doperwten. Doperwten na koken gehusselt met mengesel van 1 eetlepel mosterd, 1/2 eetlepel citroen sap en een beetje honing. We hebben weer heerlijk gegeten


De ribs dan 1x moppen

De ribs nadat ze nog even boven direct vuur hebben gelegen

En voorzien van de rub

R?sti met spinazie/doperwten was heerlijk
 
Lekker!! En vooral lekker spelen en je eigen draai geven aan dit soort recepten. Zo ontstaan er weer leuke varianten.
 
noskos zei:
Lekker!! En vooral lekker spelen en je eigen draai geven aan dit soort recepten. Zo ontstaan er weer leuke varianten.
Jij bedankt, af en toe heb je een zetje nodig om de goede kant op te gaan :D
 
Mooi zeg!
 
Lekker hoor. Lust ik
 
Rozetjes van spinazie en erwtjes op je rosti... geniaal!
 
Sander72 zei:
Rozetjes van spinazie en erwtjes op je rosti... geniaal!
En ook nog eens erg lekker. Laatste keer ook nog wat fijn gesneden munt door de erwten gedaan en een beetje pecorino. Lekerrrrrrrrrrrrr
 
McPeet zei:
Sander72 zei:
Rozetjes van spinazie en erwtjes op je rosti... geniaal!
En ook nog eens erg lekker. Laatste keer ook nog wat fijn gesneden munt door de erwten gedaan en een beetje pecorino. Lekerrrrrrrrrrrrr
dat klinkt ook goed, maar ik zou dan toch voor de ribs gaan.  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan