BasBQ
Beef en Steak

Vandaag weer eens Pulled Pork

 
 

RvH6511

Pitmaster
Berichten
822
Omdat we binnenkort weer eens een BBQ organiseren voor de voetbalvrienden besloten om vandaag maar weer eens pulled park te bereiden.
Eergisteren 2 procureurs uit de vriezer getrokken en deze rustig laten ontdooien. (2,1 kg en 2,3 kg)
Gisteravond alles voorbereidt, injecteren en rubben en vervolgens in de plastic folie het geheel een nichtje laten intrekken.

Vanmorgen om 8 uur gestart met de voorbereidingen op de Q en om 8.45 uur zijn de knorretjes er op gegaan.
Besloten om met appeltjeschuncks te gaan roken dus deze ook op de Q.

Stand heden:


Zal dadelijk nog wel wat extra foto's er bij zetten.

(update 74 graden)


Verschil in temp agv gewicht.


Na het aanbrengen van de glace:


Het is zover, de knorretjes mogen na nog 2 uur op de Q te hebben gelegen in de folie gewikkeld worden en weer terug om door te garen naar 88 graden.

Eindelijk het is zover, ze zijn op temperatuur.
Vleessappen opvangen om zodirect bij de getrokken knorretjes te voegen.


Dan nog even een uurtje rusten in de als-folie zodat de vleessappen zich kunnen verdelen.
Omdat ik niet direct mijn isolatiezak kon vinden heb ik maar even gebruik gemaakt van mijn vooruitbeschermer. Die isoleert tenslotte ook. :D


dan is het zover, pullen maar en smullen.


Het eindresultaat:



Mooi rookring gekregen van de appelchunks

Bedankt voor het kijken
 
Succes, je hebt er mooi weer bij!
 
Hoe laat schat je dat ze eraf kunnen? Ga je draadje volgen. Plaats je ook nog wat foto's van de knorretjes?
 
Ziet er heerlijk uit, krijg gelijk trek!
 
Lekker lekker
 
Lust ik wel  :)
 
RvH6511 zei:
injecteren en rubben en vervolgens in de plastic folie het geheel een nichtje laten intrekken

Vond het nichtje dat ook leuk ?  ;) :p

Alle gekheid op een stokje , mooie en lekkere run !!!
 
Bob zei:
RvH6511 zei:
injecteren en rubben en vervolgens in de plastic folie het geheel een nichtje laten intrekken

Vond het nichtje dat ook leuk ?  ;) :p

Alle gekheid op een stokje , mooie en lekkere run !!!
=)) =)) auto-aanvullen is altijd onvoorspelbaar blijkt maar weer.
 
Resultaat ziet er goed uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan