BasBQ
Beef en Steak

Vandaag Picanha/Staartstuk van 3kg

 
 

Gijzzer

Vuurmaker
Berichten
79
Vandaag dus een staartstuk low and slow, vlees kwam van een blonde d'aquitaine stier dus weinig vet. Gegaard tot 48 graden kern met een roostertemperatuur tussen de 100 en 120 graden, daarna boven de directe kolen voor het vet. Achteraf gezien was het stuk te vroeg klaar dus heeft te lang liggen rusten naar mijn smaak dus iets te lang doorgegaard. De andere eters vonden het verrukkelijk vlees en was ook super mals.. anyway verhalen heeft niemand iets aan, hier de foto's :)

360.jpg


360.jpg


360.jpg


360.jpg
 

360.jpg


En al laatste foto van het bordje wat we dus allemaal hadden, dit met een eigen zoet/zuur/pittige variant op chimmichurrie :)

360.jpg
 
 
picanha kan nooit meer wegen als 1000 ? 1200 gram, dus ik weet niet hoe die uitgesneden is,
ziet er verder wel goed uit, jammer dat ie te ver door gegaard was
 
Geen idee hoe de slager dit uitgesneden heeft, smaakte verder prima. Heb het dan ook voor een vriendenprijsje. Misschien dat een slager hier kan vertellen wat dit nou eigenlijk voor soort "staartstuk" was.
 
Ziet er heerlijk uit! Lust ik!
 
Leo zei:
picanha kan nooit meer wegen als 1000 ? 1200 gram, dus ik weet niet hoe die uitgesneden is,
ziet er verder wel goed uit, jammer dat ie te ver door gegaard was

Bij beef&steak hebben ze ze ook tot 3100gr
 
Wat Leo zegt +1 .
Tijdens de SME gaf de @demoslager  ook aan dat de picanha niet veel meer kon wegens als 1kg.(en volgens mij weet de man wel iets van vlees )
Niet te min ziet het er best uit...
 
Flink stuk vlees!
 
hebben jullie wel eens een ossenhaas gezien van een blonde die is ook een stuk groter als een ander ras. dus een staartstuk kan wel zwaarder wegen als het van een blonde is. :)


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Lekker hoor! Wat een joekel :D
 
Imperial Guard zei:
Lekker hoor! Wat een joekel :D

Was ook erg lekker, heerlijk mals en vol van smaak. alleen zout gebruikt. De saus erbij maakte het helemaal af. 3KG met 5 man, waren nog 3 lapjes over aan het eind :) zaten propvol.
 
Terug
Bovenaan Onderaan