BasBQ
Beef en Steak

van voyeur naar actief lid :)

NielsG

Sprokkelaar
Berichten
48
Zo!  bijna een jaar geleden heb ik van t vrouwtje een 57cm weber one touch GBS gekregen nadat ik notabene een Amerikaan in Frankrijk zag bbqen  . BBQEN en niet grillen!  Nu ben ik de enige in de regio zo lijkt het die eindelijk weet wat het verschil is.  Ik zag die amerikaan 2 x naar zijn bbq lopen en hij was klaar met de maaltijd,  en ik zit de hele avond met verbrande vingers [ en vlees ]  te overleven op de ceapo grill.

Nu niet meer !    al een tijdje neus ik rond op dit forum en heb veel geleerd. Heel veel! 

Sommige stukken vlees zijn mislukt, andere zijn ongekend voor mijn omgeving en heel goed gelukt!  wat is het toch veel lekkerder!  Thanks mates.

Nu heb ik al aardig wat accessoires en als ik mijn tuinhuis/overkapping ga vervangen komt er ook een mooi bbq zelfgemaakt meubel maar sinds vandaag heb ik mijn afwijking [ vertel ik zo ]  nog een tandje bij gezet.

Ik lees regelmatig dat je de girl  grill lekker vies moet maken.    Dat doe ik ook , maar daags erop maak ik hem weer in nieuwstaat .  Ik heb dus een poetstik.  [ en poets tips ! ]
Nu nog erger want heb via marktplaats vandaag een blauwe oude 57cm weber aangeschaft. Ik hoopte dat het een B model was, maar is helaas een ER [1996 ]  Heel vies!  kan ik lekker een nieuw leven inblazen.

Nu heb ik dus 1 nieuwe BBQ een oude [ zo kan ik tenminste voor wat meer mensen tegelijk low en slo gaan ]

De basis cursus van weber heb  ik ook gedaan, maar eerlijk gezegd,  Zelf leren werkt t beste.      Ben vriendjes met de lokale slager geworden dus t enige wat me in de weg zit is dan mijn vrouwtje,  die houdt niet van vlees wat nog aan het bot zit.  Lastig !

Zo,  komende maandag ga ik de vieze weber halen en ben benieuwd hoe hij gaat worden.  Denk dat  ik er een timelaps van ga maken

Groete oet t limburgse!
 
hoi Niels,
welkom bij dit edele genootschap
 
Welkom. Benieuwd naar de tips

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Welkom!
 
Welkom, en ja! Het werkt verslavend!
 
Welkom!
 
Welkom hier.
Mooi verhaal  :)

En er is genoeg te vinden over vlees wat niet aan het bot zit.
En vis, groenten, aardappelen, toetjes,  enz.

Leef je uit!
 
uuhm,  sorry, zal ongetwijfeld aan mij liggen, en de help functie helpt me niet echt,  hoe post ik een foto?
 
Terug
Bovenaan Onderaan