BasBQ
Beef en Steak

Van Varkensnekje tot Pulled Pork

 
 

Blaze

Tondelzoeker
Berichten
13
Vanochtend de wekker gezet op half 8, zodat ik op tijd kon beginnen om mijn varkensnekje om te toveren tot pulled pork. Het was een stuk vlees van 1,5 kilo. Gister avond had ik de rub al op het varkentje gestrooid. Voor de rub heb ik een recept op de site van Noskos gebruikt https://www.bbq-nl.com/southern-succor-pork-rub/.

Een flinke snake in de barbecue gelegd, zodat ik zeker was van genoeg brandstof. De temperatuur schommelde de hele run tussen de 115 en 125 graden, helemaal prima dus. Bijna niks hoeven bijstellen.

Nadat het varkentje op de bbq lag was ik vast begonnen aan de Cole Slaw (https://www.bbq-nl.com/sea-side-smokers-coleslaw/).

Omdat het maar een klein stuk vlees was ging het allemaal ontzetten rap. Voordat ik het door had was de 74 graden gepasseerd. Toen heb ik een glaze over het varkentje gedaan. zo'n 90 minuten later ingepakt in folie. Bij 94 graden was het vlees overal boterzacht. Vervolgens het vlees laten uitwazem en heerlijk laten rusten. Na het rusten direct gepulled en (stiekem) wat gesnoept. De pulled pork staat nu in de koelkast voor morgen. Hieronder vast wat foto's van de barbecue sessie. Morgen komt een foto van het eindresultaat.
IMG_20201030_182635.jpg


IMG_20201031_082623.jpg


IMG_20201031_121729.jpg
IMG_20201031_145157.jpg
IMG_20201031_162435.jpg
 
Ziet er prima uit. 👌
 
Goed gelukt, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Gefeliciteerd met je Knor 🥳 knap dat je er vanaf kan blijven tot morgen, ik zou blijven snoepen🤭
 
Ziet er goed uit gefeliciteerd met je knorretje
 
Lekker PP gefeliciteerd met je sticker


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Iedere keer wanneer ik een kettle zie ben ik weer onder de indruk. Mooi man!
 
Das een hele mooie zeg
Gefeliciteerd met je sticker
Tip: volgende keer minimaal 3 kilo. (als je toch die run doet)
Kan je nog lekker wat invriezen
 
Ziet er lekker uit
En voor vandaag kunnen bewaren 😉
 
En een foto van het eindresultaat, de broodjes smaakten heerlijk.
IMG_20201101_174224.jpg


@Ridevi71 Helemaal gelijk. Gister was het wel fijn dat het maar een vrij korte run was. Nu is het jammer dat het op is haha.
 
Mooie run. Je PP ziet er goed uit. En het wachten wordt beloond met een heerlijk broodje PP.

Gefeliciteerd met je knorrie.
 
Mooie run. Een klein stukje vlees is ook wel eens lekker. 😋
Knap dat je dit een dag kan bewaren. Ik dan de neiging om ieder uurtje ff in de koelkast te kijken of het er nog staat. ;)
Proficiat met de knorrie award.
 
Terug
Bovenaan Onderaan