BasBQ
Beef en Steak

VakantieVeilingen smoker

nou na een lange dag werken ben ik er gelijk aan begonnen toen ik thuis kwam.
de eerste indruk na het openen van de doos was verrassend.
je krijgt een relatieve kleine doos en je verwacht niet dat zoiets uit zo een doos kan komen.

ik begon met alles uit te leggen.

vervolgens alles afgelopen op compleet zijn. in het begin dacht ik dat hij niet compleet was maar alles zat in elkaar door elkaar etc etc.

daarna ben ik begonnen zoals de beschrijving me vertelde.





voor wat ik kan zien ziet het er op zich redelijk uit, zeker voor de prijs die er voor betaalt is.
wat me wel erg tegen valt is de opbouw. en dit bedoel ik niet eens zo de constructie van het ding, maar meer hoe ze hem ontworpen hebben.

de test run moet nog heel ff op zich laten wachten maar als ik hem zo bekijk is het reguleren erg moeilijk. het is een pan die in het geheel hangt en het geheel is niet eens gesloten.


verder heb je 2 klepjes der in zitten. dit ziet er totaal niet 'luchtdicht" uit en ben ook bang dat dit voor erg veel rook verlies zal leiden en de controleerbaarheid ten nadelen zal zijn.

mijn uiteindelijke conclusie is :
voor de 40 euro die er voor betaalt is, is het een leuk beginners zetje. je kan hier goed de basis mee ontdekken en de know how ontwikkelen.
voor de wat meer beproefde kok in ons midden zou ik hem lekker laten staan. ik heb hem nu toevallig staan en zal hem gebruiken ook (en modificeren maar dat zal in het diy topic beschreven worden) zelf denk ik (kan mijn vriendin niet op der hart gaan trappen)aan een mini uds ombouw maar ik kijk wel wat daar der mogelijkheden in zijn.
 
Iemand al een run gedraaid? Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

 
Mochten er nog liefhebbers zijn ik heb er ook ??n welke voor 50 euro van eigenaar mag veranderen hoor. :D
Ik heb ook in een opwelling geboden en gewonnen.
 
Ik gebruik hem uitsluitend voor koud roken.
Vind het een prima ding voor het geld (44E incl verzenden)
 
Ik heb er ook eentje via vakantie veilingen, heb er inmiddels al een keer pp op gemaakt.

Ik vind het best een leuk ding voor in totaal ?42,95
Nadeel wat ik ondervond, thermometer in de deksel werkte niet, en de temperatuur was moeilijk om hoog te krijgen, rond de 90-95 graden is goed te doen en te houden maar warmer was lastig.
Ik ga van de week er extra ventilatie in maken aan de onderkant om extra zuurstof toe te kunnen voegen.
Zal mijn bevindingen hier wel even laten weten als ik het gerealiseerd en getest heb.

Groet Wouter
 
RvH6511 zei:
Mochten er nog liefhebbers zijn ik heb er ook ??n welke voor 50 euro van eigenaar mag veranderen hoor. :D
Ik heb ook in een opwelling geboden en gewonnen.

Die van mij mag ook weg, zit nog ongebruikt in de doos. Heb er eigenlijk helemaal geen ruimte voor. Mocht iemand interessen hebben dan hoor ik het graag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan