BasBQ
Beef en Steak

Vakantie PP van de WGA

 
 

Rdj

Gemarineerd
Berichten
2.379
Bij de Aldi in Duitsland lag een mooi stuk procureur van 1,5 kg . Deze was al mooi getrimd.
Heb hem dag van tevoren in magic dust en geïnjecteerd met in water opgeloste rub .
De wga om 10 uur aangezet aan een kant van de kolenmand .
Procureur er op met een stukje eiken (stuk dooie tak van een eik op de camping 😄).
Wga kwam snel op 125 graden en was nog steeds tot mijn verbazing strak in te te regelen.
IMG_0125.jpeg
IMG_0127.jpeg

Na 2,5 uur was hij op 68 en vond ik hem mooi genoeg om hem in te pakken.
Ook meteen de kolen bij gevuld.
IMG_0129.jpeg

IMG_0130.jpeg

IMG_0131.jpeg

2 uur verder nog steeds strak op 125 graden .
Na in totaal iets meer dan 5 uren 96 graden.
IMG_0132.jpeg

En het was nog geen etenstijd. Dus er af gehaald en in de folie gelaten , na 1,5 uur weer op de wga die nog steeds 120 graden aan gaf met de schuiven dicht . Daar nog een half uurtje er op .
Broodjes flatbread afgebakken op de skottle, en het vlees gepulled met nog wat rub er door heen . (Geen bbq saus ) dat mag ieder na eigen wens toevoegen 😄.
Ze waren heerlijk en vlees super mals 😋
IMG_0133.jpeg
IMG_0134.jpeg

Waren nog genoeg kolen over , is en blijft een super Q die WGA 💪🏼
IMG_0135.jpeg
 
Dat is nogmaals het bewijs dat je al die dure kamado's niet nodig hebt om lekker te koken op een BBQ.
Smakelijk.
 
Lekker man!

Die wga is echt een super apparaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Moet zelfs toegeven dat steeds vaker mn WGA aanstaat en de kamado er als een stille getuige naast staat :ROFLMAO: . Maar dat zal genieten geweest zijn. Altijd fijn om te zien dat de andere vakantiegangers met een schuin oog je kant op kijken terwijl ze hun speklappen aan het verbranden zijn.
 
Ziet er super goed uit. WGA zal er hier zeker komen. Dank je wel voor het delen 👍👍
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Super! Zowel het eten als de locatie
Moet mijn voor WGA misschien toch ook eens van wat accessoires voorzien om low en slow aan te kunnen
 
  • Geweldig
Waarderingen: Rdj
Dat is nogmaals het bewijs dat je al die dure kamado's niet nodig hebt om lekker te koken op een BBQ.
Smakelijk.
Helemaal mee eens.
Het ligt ook niet aan het spulletje maar aan het knulletje 😜
Ik heb dan ook meer respect voor iemand die een PP op een WGA klaar maakt dan op een kamado.
 
Vakantie betekent voor mij gelijk aan bbqen op de WGA. Wat een feestje dit! ziet er heerlijk uit.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Rdj
Terug
Bovenaan Onderaan