BasBQ
Beef en Steak

Vacuummachines voor Sous Vide?

koppers.remco

Tondelzoeker
Berichten
2
Ik heb me de laatste tijd meer verdiept in Sous Vide.
Wil dit ook graag gaan uitproberen in combinatie met mijn Grill Guru.

Ik heb bijna alles al beschikbaar echter, ik mis nog de juiste vacuummachine....

Kan iemand mij hierin adviseren?

Ik heb gehoord dat de goedkopere machines last hebben van het vocht wat vrijkomt van bv vlees/groente tijdens het vacumeren.
Ik weet uit ervaring dat vocht en vacuum geen goede combinatie is...

Een Henkelman mini Jumbo is een leuk apparaat, maar gelijk erg duur....


Heeft iemand ervaring hierin?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

gr Remco.
 
Verplaatst van Huishoudelijk naar Materiaal, het juiste onderdeel, huishoudelijk heeft met de huishoudelijke zaken van het Genootschap te maken.

Leuk zo'n Henkelman maar erg duur en meer voor de professionele keuken of slagers.

Kijk eens via google naar een Foodsaver of Solis ikzelf heb de Solis EasyVac Pro van rond de 110,- euro (ben er dik tevreden mee)
of de Foodsaver FSV2860 die kost rond de 180,- euro (daar hoor ik zeer goede verhalen over)
Beiden hebben een nat/droog functie en kunnen een kleine hoeveelheid vocht dat per ongeluk meegezogen wordt aan.
Op de website van Coolblue staat een filmpje over laatstgenoemde.

 
Ik ben fan van de caso gourmetvac480 vanwege de dubbele pomp. Ik ken verder geen andere machines in die prijsklasse die dat hebben

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk

 
gijoy zei:
Ik ben fan van de caso gourmetvac480 vanwege de dubbele pomp. Ik ken verder geen andere machines in die prijsklasse die dat hebben

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk

Even ge-googled, ziet er goed uit.
Leuk dat je meteen mee discussieert maar zou je jezelf misschien eerst even willen voorstellen in het voorstel topic. ;)
 
Hier een Solis EasyVac Pro, erg tevreden mee, kan ook met vochtigere producten overweg.

Je moet echter wel de speciale zakken kopen, heeft ieder model waar je de zak een stukje erin legt om te vacumeren nodig. Deze zakken kun je makkelijk online vinden, ook eventeel als rol beschikbaar.
 
Hier ook een solis prima tevreden over
 
Heb zelf wat zitten rondzoeken, maar nog geen een gekocht. Degene die ik nu op het oog heb ik de Foodsaver Profiline FSV005. Het valt in een wat duurder segment, in het apparaat leg je dan ook de rol, je kan de snelheid van vacumeren instellen, of je product vochtig is en je kan pulsen voor delicate producten.
 
Dat is de foodsaver die ik heb. Fijn ding!
 
Terug
Bovenaan Onderaan