BasBQ
Beef en Steak

Upgrade WSM?

 

Noot

Sprokkelaar
Berichten
31
Sinds deze week heb ik een WSM47. Erg blij mee, maar ik vroeg me toch het volgende af.

Er onsnapt veel rook via de randen van het "kolenluikje" en tussen de rand van het deksel en het bovenste rooster. Zijn er mensen op dit forum die deze gedeeltes aangepast hebben om het beter af te laten sluiten? Op youtube zag ik dat iemand wat aanpassingen had gedaan, maar welk materiaal deze had gebruik is mij niet bekend.
 
Om te beginnen: enkele keren de WSM gebruiken zal al beterschap brengen. Sommige kiertjes sluiten dan vanzelf.

Er zijn mensen die een ander deurtje plaatsen of vilt rond de deur plaatsen.

Ik heb vorige week mijn nieuwe wsm voor het eerst gebruikt en bij mij viel het super mee. Ik hoef geen aanpassingen te doen.
 
Je deurtje een beetje bij buigen kan misschien helpen?
Verder veel gebruiken.

Na het bij buigen en een keer of 5 gebruikt te hebben was hij al behoorlijk dicht.
Zeeuws spek en ribben zijn lekker vettig  :D
Verder heb ik er niets aan gedaan

En soms zie ik nog wel eens wat rook ontsnappen hoor. Als de temperatuur maar stabiel blijft, en dat doet ie!
 
Er is speciaal vilt te koop voor rond de deur en de bovenring.
Even zoeken op Amazon ; gasket WSM BBQ.
Laatst heb ik een nieuw deurtje besteld bij Cajun Bandit, dat scheelt ook veel.

8cd32a3f8dfce3330b082e1fddb83bbc.jpg


8a5ea38f06954e43b5d0510781aa4cfe.jpg
 
Dat is een mooi deurtje Frits!

Maar zolang de temperatuur stabiel blijft, en de kolen uit gaan als je de schuiven dicht zet, kan een beetje leklucht niet zo'n kwaad toch?
 
dennis zei:
Dat is een mooi deurtje Frits!

Maar zolang de temperatuur stabiel blijft, en de kolen uit gaan als je de schuiven dicht zet, kan een beetje leklucht niet zo'n kwaad toch?
helaas gingen bij mij de kolen niet (snel genoeg) uit. Setje vilt deed wonderen, nu gaan de ecobrasa's rap uit.
 
Hmm ja, da's nog een ding bij onze UDS, je kan niet even eenvoudig een stuk rookhout toevoegen... Of ik doe wat verkeerd of er moet een deur in...
 
Gewoon rookhout in je kolen mand erbij stoppen.
 
Das nog best aan de prijs...
 
dat deurtje sluit niet alleen beter af. Maar ziet er ook nog beter uit. dat standaard weber ding moeten ze zich echt voor schamen!

de bbq ia echt een mooi product maar dat deurtje.. Man man man man
 
Wat is er mis met dat standaard deurtje dan?
 
Hier ook geen probleem hoor
 
Het standaar deurtje lekt best wel veel valse lucht, daarom heb ik er eentje bij Cajun Bandit gehaald, die is ook wat mooier ;)
 
Bij mij lekte het deurtje ook behoorlijk en ook via de rand van het deksel. Ik heb werkelijk waar nog geen idee of het vilt verbeteringen geeft, op het lekken via de zojuist genoemde punten na dan. Maar ik vond het wel leuk om het vilt te proberen en ik zal mijn bevindingen dan ook delen via dit topic. Ik heb het vilt inmiddels binnen en bevestigd. Nu 24 uurtjes drogen. Maandag Pulled Beef gepland staan, dus das mooi voor de test.  :D
 
Het ziet er netjes uit.
Deksel zal zo niet lekken. Benieuwd of het deurtje zo nog goed sluit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan