Beef en Steak

Unpacking onze nieuwe; Keij Kamado Pro - Compact - divide & conquer series!

Robster

Tondelzoeker
Na jaren op de simpele bbq’s van de tuincentra te bbq-en wilde we eindelijk eens voor een kamado gaan.

We zijn nog maar met zn 2en want mn dochter woont zelfstandig dus een hele grote lijkt ons niet nodig, we zijn ook al wat ouder dus we zitten sneller vol dan vroeger!

Ook heb ik meerdere hobby’s die ook geld opslurpen dus ik moet mn geld een beetje verdelen.

Zodoende zijn we voor een compleet compact model gegaan waar ik via een vriend van mij goede referenties over kreeg, ook over de winkel waar we hem hebben aangeschaft.

Zo op het eerste gezicht lijkt de prijs kwaliteit verhouding perfect.

Afgelopen zondag heb ik de Keij kamado besteld en vanmorgen werd ie al bezorgd, gisteren eerst een belletje gehad of het schikte.

Dus vanmorgen keurig op een mini pallet afgeleverd en als verrassing hadden ze er als cadeautje een grote zak houtskool, aanmaak wokkels en rookhout bijgevoegd en een handgeschreven felicitatie met de kamado!!

De aflevering,
IMG_2621.jpeg

Naar buiten met de kamado en openmaken,
IMG_2623.jpeg

Keurig ingepakt en duidelijk verzorgd om hem op te bouwen,
IMG_2624.jpeg

Hij is prachtig zwart, ook de handvaten en thermometer,
IMG_2626.jpeg

Ook aan de binnenkant is ie netjes, geen vilt als rand en de margrietschijf zit met boutjes vast, verder het divide and conquer systeem en twee halve maan stenen,
IMG_2628.jpeg

Een nette regenhoes erbij,
IMG_2629.jpeg

Inmiddels staat ie dus keurig opgebouwd op zn plek en morgen ga ik m rustig op mn gemak inbranden!

Zaterdag zullen we hem voor t eerst simpel aan het werk zetten met het maken van een bavette steak, op een later moment zullen we ook achter de stickers aan gaan maar alles op zn tijd!😎

Nog even ter aanvulling,

de kamado zit ook goed met zn garantie,
  • levenslange garantie op de dome en deksel
  • levenslange garantie op de vuurschaal en vuurring

Gefeliciteerd met je aankoop Robster!

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. zoals al gezegd: snel vies maken!!

Inmiddels staat de kamado nu in te branden 🔥 echt vies zal die er nog niet van worden maar het is een begin.

Ik heb ‘m langzaam naar de 150 graden gebracht en daar laat ik zo’n 2 uur op inbranden, morgen middag herhaal ik het nog een keer en dan in de avond gaan we de kamado vies maken met lekkere Bavette steaks.👍

IMG_2642.jpeg

Terug
Bovenaan Onderaan