BasBQ
Beef en Steak

Twee vragen

 
 

miep

Pitmaster
Berichten
805
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een goed klein weegschaaltje waar ik nauwkeurig grammen op kan afwegen.
Mijn weegschaal is prima voor normaal in de keuken, maar 1 gram is moeilijk voor hem.
Dus met dat worstengedoe....
2e vraag, zou er buiten een datum ook een jaartal bij de berichten kunnen?
Heb wel iets over weegschalen zien staan, maar hoe oud is dat?
Misschien kijk ik niet goed 😊

 
Misschien eens bij een goede keukenwinkel kijken.

En anders langs de plaatselijke coffeeshop.  :p
 
Het jaartal kun je instellen bij de foruminstellingen (bovenin naar profiel, op de nieuwe pagina aan de linkerkant kiezen voor lay-out-weergave, bij tijdopmaak kun je dan de weergave aanpassen)
 
Ik heb er ??n gekocht bij een lokale growshop, ze hadden een enorm aanbod. Je kunt dan meteen ook
even een Tony Montana poster ophalen voor in je keuken.

De weegschalen doen eigenlijk allemaal hetzelfde. Mocht je heel serieus zijn, dan kun je meteen een kalibreergewichtje
kopen, maar vraag dan even eerst op welk gewicht het schaaltje kalibreert.

Een andere vraag is tot welk gewicht je wilt wegen, de goedkopere duizendste milligram weegschalen wegen
tot 100 gram, dus deze kun je gebruiken puur om kruiden en zout te wegen. Mocht je de weegschaal permanent in de keuken
willen laten slingeren, dan kan het handig zijn om er ??n te nemen die in ieder geval spat waterdicht is. Zelf gebruik
ik het weegschaaltje ook als espresso weegschaal en voor het bakken.
 
"vroegah" werden die dingen bij het leven gejat op de universiteit. Na een tijdje hingen ze aan de ketting..
Ter indicatie, zo'n ding wat 0.00001 gram kan wegen kost een mooie VW Golf, met aangevinkte optielijst


Ik zoek me ook al een tijdje suf naar een goede en redelijk goedkope weegschaal, maar vaak is het echt rommel wat aangeboden wordt. Dus weeg ik bijvoorbeeld voor het pekelen van de buikspek de dingen af op m'n werk.
 
Holkers zei:
Dus weeg ik bijvoorbeeld voor het pekelen van de buikspek de dingen af op m'n werk.

is wel handig ja..

heb zelf een goedkoop ding van de lidl..
en die is vrij nauwkeurig.

maar vind t bewerkelijk om iedere x te gaan wegen,dus heb ik op maatbekertjes  de gewichten van zout/zuiker/natte smaakers enz gemerkt.
 
Bedankt voor het meedenken. Heb even rondgekeken en denk dat ik bij bol.com,een BEURER KS36 ga kopen.
wil niet weer een goedkoop ding (bang voor miskoop) 😊
ben niet thuis in betellen in het buitenland, heb ook geen creditcard trouwens
 
Ik gebruik een Salter 'dieetweegschaal' lekker klein:
http://www.fonq.nl/product/salter-digitale-dieetweegschaal/100690/
 
Bedankt voor de hulp
heb tovh de beurer ks36 gekocht bij  bol
zit een kalibreer gewichtje bij
of hij bevalt? De tijd zal het leren :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan