BasBQ
Beef en Steak

Turksbrood met camembert.

marco

Vuurmaker
Berichten
91
5B7A9B56-22AE-4EAF-974B-9DD20A33E8DA.jpeg



Ik hoop dat deze aan de regels voldoet, anders verplaats hem maar en als ik hem de volgende keer weer maak, zal ik hem aanvullen.

Het perfecte voetbalhapje !!

Ingredienten:
- 1 heel Turksbrood
- 1 ronde camembert
- Zout, echte boter, 4 teentjes knoflook.
- Kruiden naar smaak, dit kan oregano zijn, tijm, rozemarijn, Italiaanse kruiden etc.

Verwarm de BBQ voor een indirecte bereiding van 170 gr.
Leg de camembert in het midden op het turksbrood, en snij het brood in en hol hem uit zodat de camembert in het brood past. De bodem van het brood wel laten zitten anders zakt hij er onderuit.
Haal de bovenkant van de camembert zodat hij dadelijk wat sneller smelt. je kan dit ook niet doen en later de bovenkant insnijden en openklappen, ziet er wat mooier uit vind ik zelf.
Plaats het brood op de bbq, deksel dicht en wachten maar.
Ondertussen smelt je de echte roomboter in een pannetje in de keuken en pers je de 4 tenen knoflook erin uit, voeg naar smaak de kruiden toe, beetje tijm, oregano, rozemarijn, wat je lekker vind. Maar zonder kan ook prima.
na 15 min op de BBQ voel en kijk je even hoe het brood eruit ziet en als je de camembert open hebt gemaakt van te voren zie je of deze al goed aan het smelten is. Brood moet beetje knapperig zijn maar hoeft nog niet klaar te zijn.
Snij het brood in in stukken, ook niet helemaal door tot op de bodem, afhankelijk hoe groot je brood is, kan dit in vierkante blokken of taartpunten. besprenkel het ingesneden brood met de knoflookkruiden olie, niet te zuinig!!!
Deksel dicht en paar min wachten, de geur komt je dan echt tegenmoet!
Na paar minuten nog een keer besprenkelen (met een eetlepel bv) indien gewenst. Brood van de BBQ halen en met grof zeezout op smaak brengen. Brood scheuren, soppen in de kaas, biertje erbij en morgen pas druk maken over de calorieën.

Smakelijk eten en veel succes met de wedstrijd!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Marco, het was bijna goed, de foto moet als eerste en dan de ingrediënten en daarna de werkwijze. Heb het al voor je aangepast.
Bedankt voor het delen.
 
Ziet er heerlijk uit. Ook een lekker bier ernaast
 
Mooi gemaakt, ik geeft geen fluit om voetbal maar dat lust ik wel, mag dat ook? ;) 👊
 
mooi recept ga ik zeker een keer maken. bedankt war!
 
Mooi recept zo! Gaan we zeker een keer proberen als we lekker buiten zitten!
 
Ziet er goed uit , en wat heb je met de tweede Turks brood gedaan die daar links boven ligt😅
 
Terug
Bovenaan Onderaan