BasBQ
Beef en Steak

Triple PP

 
 
 

Gerard777

Gemarineerd
Berichten
2.031
M'n schoonouders zijn veertig jaar getrouwd en dat wilden ze vieren met een aantal lekkernijen van de barbecue. Voor een 50 gasten wilden ze pulled pork, rollades en hamburgers. De laatste twee nam mijn zwager voor zn rekening, ik deed de pulled pork. Ik heb ingeschat dat vijf kilo voldoende moest zijn en de vriezer was al weer leeg dus heb er een procureur voor mezelf bij op gelegd.

Twee maal plowboys yardbird en ??n maal big Bob rub

IMAG0799.jpg


Het weer werkte niet echt mee, daarom vrijdag al de tent opgezet.

IMAG0803.jpg


07.30 gingen ze op het ei. Dome temperatuur 121 graden. Het raised grid bood de benodigde ruimte.

IMAG0800.jpg


Een hele verzameling thermometers en de partyQ

IMAG0802.jpg


Als rookhout drie chunks hickory

IMAG0801.jpg


En in de tent begon het aardig blauw te staan

IMAG0806.jpg


IMAG0804.jpg


Bij de 75 graden de procureurs in de folie gepakt. En om 15.30 gingen de alarmbellen af. Binnen acht uur klaar! Fantastisch. Voordeel is dat ze al in de folie zitten en dus meteen in de koelbox kunnen.  Deken erom heen en om 18.30 ben ik gaan pullen.

IMAG0808.jpg


Even snelle foto's want de hongerige meute wilde warm vlees!

IMAG0810.jpg


IMAG0811.jpg


Al met al weer een heerlijke pulledpork. Dit keer de snelle manier zonder injecteren geprobeerd en werkt ook goed, alhoewel ik volgende keer wel weer ga injecteren voor die awardwinning taste... Niet nodig voor thuis, maar wel voor de competitie. ;)
 
lekker bezig geweest Gerard, ze zullen gesmuld hebben van je broodjes
 
Lekker Gerard!! En hoe vind je het eindresultaat van deze PP?
 
Mooi verslag en de PP zzag er erg goed uit, misschien ga ik het toch eens proberen  ;)
 
Heerlijk, en wat vonden de gasten?
 
hoe deed de big bob het op PP? heb hem liggen maar nog nooit op PP gemaakt.

Edit: PS: verkoop je die tenten ook? ;)
 
Ziet er lekker uit. En wat zul jij 's avonds ook naar rookhout geroken hebben. Ik ruik mezelf al als de boel in de buitenlucht staat, dus met zo'n tent vol met rook zal zijn sporen achterlaten  :D
 
De gasten vonden het geweldig. Vooral de familieleden die het kennen stonden al tijdens het pullen te smullen.

De big BOB vind ik goed te doen op de PP. Die ga ik vaker gebruiken. Yardbird is ook nog steeds favoriet. De smaak van de PP was gewoon goed, zoals het hoort zeg maar. Het injecteren is echt puur voor het extra vleugje tijdens een wedstrijd, anders is het niet nodig voor mij :)

Die tent is niet te koop. Kreeg via Twitter ook al vragen. Maar als ie te koop zou zijn kost ie al gauw 350 tot 500 euro denk ik.... Hele goeie tent is het. Mocht je een primo tent willen daar kan ik je wel in voorzien ;) die kost ? 334,95 incl btw.

Ik rook inderdaad als een gerookte paling 's avonds! De tent vanmiddag ook enorm. Dat gaat er niet meer uit denk ik, want volgende keer staat er weer een Q onder ;D
 
Erg mooie sessie Gerard.
Ziet er smakelijk, en sappig uit hoor  :)

Heb je alle 3 de PP's apart getemperatuurd(t)? , en kwam het een beetje in elkaars buurt uit ?
(ik wil morgen 2 PP's maken, maar heb maar 1 food sensor, vandaar mijn vraag)

Mac
 
Heb alle drie apart getemperatuurd ja. Kwamen redelijk gelijk uit. Heb t niet bijgehouden. En toen ik gebeld werd, ik was namelijk even boodschappen doen, dat de thermometer 85 aangaf ben ik zsm naar huis gegaan en zat er al een over de 88. De snelle methode is echt snel....
 
Ok?, thx Gerard.

Mijn 2 PP, zijn van vrijwel hetzelfde gewicht (2,3 kg),en ondanks dat het geen garantie is, verwacht ik well dat ze in de buurt van elkaars temp zullen ziten.

Mac
 
Heel erg mooi en ook heel lekker zo te zien !

Welke saus heb je op de pp zitten ? Ze ziet er geel uit en tot nu toe heb ik alleen nog maar rode sausen gezien op foto's hier ?
 
Carolina Mustard Sauce is toch echt geel hoor ;)
 
Ziet er goed uit Gerard.  ;D
Ik heb binnenkort ook een feestje, schoonouders 50 jaar getrouwd en dan wil ik ook een pp gaan maken.
 
noskos zei:
Carolina Mustard Sauce is toch echt geel hoor ;)

Inderdaad Carolina mustardsaus. Volgens recept van big bob gibson. Is bij de familie favoriet op PP. Ook gemaakt toen ik mijn eerste PP maakte en als ik het tegenwoordig niet maak bij de PP zeggen ze: "hey, geen mustard sauce?"
 
Ok, thanks. De kleur deed mij al in die richting denken. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan