BasBQ
Beef en Steak

Triple joy burger op de speksteen

 
 
 

Lennart_Diegast

Stoker
Berichten
462
Gister heb ik na wat wikken en wegen eindelijk de speksteen gekocht. Met het lekkere weer besloten om deze even te testen.

Aangezien de speksteen perfect is voor (smash) burgers dacht ik dat het een goed idee was om haar hier mee te ontmaagden.

Ik had eerder al de double joy burger via het recept van noskos en nasq gemaakt, maar niet met de speksteen.

20230513_132036.jpg


Eerst een eitje losgeklopt en daarna een halve rode ui versnipperd. Daarna knoflookpoeder, peper, zout, paprikapoeder, kerriepoeder, paneermeel, verse platte peterselie en natuurlijk het rundergehakt toevoegd.

20230513_133709.jpg


Van het gehaktmengsel vervolgens een quater pounder en balletje van 70 gram voor de smash burger gedraaid. Toen kwam ik er achter dat ik nog gehakt over had. Toen ben ik maar voor de triple joy gegaan en nog een bal gedraaid ๐Ÿ˜

20230513_134345.jpg


Het gehakt daarna weer in de koelkast gedaan.

Daarna heb ik de kamado joe aangestoken en de speksteen mee op laten warmen aangezien het vrij lang duurt voordat zij op temperatuur is.

Eerst begonnen met het grillen van het broodje. Daarna het spek gedaan.

20230513_143256.jpg

20230513_144040.jpg


Vervolgens eerst de quarter pounder op de speksteen gelegd aangezien die eenmaal dikker is dan een smashburger.

20230513_144957.jpg

20230513_145211.jpg

20230513_145216.jpg


Uiteraard nog wat cheddar over de burgers.

20230513_145426.jpg


Toen kwam ik er achter dat ik vergeten was om de saus te maken. Heel snel mayo, bbq saus en siracha gemengd.
Vervolgens kon ik het broodje gaan bouwen met als eindresultaat:

20230513_145953.jpg

20230513_145946.jpg


Echt een joekel van een apparaat (misschien wel iets TE). Hij was echt heerlijk, maar een beetje lastig eten ๐Ÿคฃ

De speksteen was wel echt top! Het duurt even voordat het warm is, maar de korst op het broodje, spek en de burgers waren geweldig.

Als je twijfelt...kopen!
 
Oh boy, dat ziet er weer bijzonder smakelijk uit... hoog tijd om de speksteen weer is heet te stoken!!
 
Ziet er zeer smakelijk uit , burgers ook goed plat gesmashed.๐Ÿ‘๐Ÿป
 
Ik ga op zeer korte termijn ook weer eens een setje burgers maken, wat een fijne plaatjes!!
 
Ik vind het maar een kunst dat je de tijd neemt om een foto te maken๐Ÿ˜œ man wat ziet dat er lekker uit๐Ÿคค
 
Poh, dat is een mooie burger zeg.

Die laatste fotoโ€™s zijn ook echt prachtig, kan zo in een kookboek.
 
Poh, dat is een mooie burger zeg.

Die laatste fotoโ€™s zijn ook echt prachtig, kan zo in een kookboek.
Dat is een mooi compliment. Thnx ๐Ÿ‘
 
Ben meer benieuwd waar dat glas wijn/champagne gebleven is in het gerecht ๐Ÿ˜‡
 
Als je zo'n burger maakt, direct je smoel erop! Wat een plaatje... kom net terug van een borrel.. lik bijna aan t skerm๐Ÿคช

Mooi wark๐Ÿ‘Œ๐Ÿผ
Als je bijna aan het scherm gaat likken, heb je iig een goede borrel gehad ๐Ÿ˜‚๐Ÿป
 
Als je zo'n burger maakt, direct je smoel erop! Wat een plaatje... kom net terug van een borrel.. lik bijna aan t skerm๐Ÿคช

Mooi wark๐Ÿ‘Œ๐Ÿผ
ik heb ook wel behoefte aan zo'n borrel hahaha en een die burger om de honger te stillen! ziet er heerlijk uit. Heb nog genoeg op m'n lijstje staan speksteen komt ooit ook aan de beurt ๐Ÿ˜
 
Terug
Bovenaan Onderaan