BasBQ
Beef en Steak

Trio na beercan chicken?

 
 
 

coelho

Stoker
Berichten
287
Zoals de titel al zegt hoop ik na het posten van de foto's van de BCC van vanavond een Tokkie te verdienen, zodat ik Het Grote Trio compleet heb. Uiteraard al veel vaker gemaakt en eerlijk gezegd niet meer mijn favoriete Hele Kip bereiding, maar hee, alles voor de eer! ;-)

Deze was gerubt met de All Purpose rub van Harry Havinga en een kwartier voor het einde nog ingesmeerd met Sweet Vaby Ray's honey and chipotle. Een geweldige combinatie!

zysurepa.jpg

dutabymy.jpg


Gegeten met de honing/balsamico groenten van Noskos en aardappelpartjes uit de oven.

byvy4e2e.jpg

u5atydu4.jpg
 
Van harte gefeliciteerd!! :O)
Je hebt jezelf net in de nesten van de grote drie gewerkt!! :D
 
blijft lekker een mooi krokant kippie! super!

Dit is echt tokkie waardig!
 
Grappig je bent een van de weinigen die met het behalen van zijn tokkie badge tot de grote drie toetreedt! Je tokkie zit er heerlijk uit, maar uhm wat vond je er nu uiteindelijk zelf van?
 
Ik zie nog geen tokkie badge. Tja dat krijg je met de verkeerde volgorde  :>.

Hahaha gefeliciteerd met je tokkie!
 
Mmhhh.....dacht toch aan iets anders bij het lezen van de titel. I know....dirty mind :p
Maar toch gefeliciteerd met de big three! Ik loop wat dat betreft nog achter.
 
Welkom bij de club Coelho! Van harte gefeliciteerd met de Big Three! Voor de meeste is het tokkie de eerst behaalde badge :D
 
Zoals gezegd heb ik al veel vaker BCC op, alleen heb ik nog nooit de moeite genomen om foto's te posten. Ik weet niet of BCC mijn eerste 'echte' BBQ gerecht was, ik denk dat dat wellicht een beenham is geweest (ja, zo'n kant en klare, maar ook indirect en op kerntemperatuur dus ik reken 'm mee). Het was erg lekker, vooral de combinatie tussen de rub van Harry en de Sweet Baby Ray's. Verder erg sappig, waarschijnlijk was het omdat ik de kip er tijdig af gehaald heb (76 graden) en niet door heb laten gaan tot boven de 80 wat ik voorheen nog wel eens deed.

De reden dat dit niet mijn favoriete methode is, is het gedoe er omheen. Ik zit altijd te vechten met het veel te hete blikje, de opstelling is enorm wankel en zeker op het eind als er een laagje gloeiend heet kippenvet in de schaal zit dan vind ik het gewoon link worden wanneer de kip ineens omvalt (en dat is meer dan eens gebeurd). Bovendien is het volgens mij inmiddels bij iedereen bekend dat het blikje geen enkele toegevoegde waarde heeft en dat het alleen de show is die het spannend maakt.

Zelf ben ik een enorme liefhebber van het Jamie Oliver kiprecept waarbij de kip liggend in een schaal (liefst met aardappeltjes, uitjes, rozemarijn enz.) gevuld wordt met o.a. citroen en waarbij je onderhuids een gepureerd mengsel van tuinkruiden aanbrengt. Als er mensen ge?nteresseerd zijn dan wil ik het exacte recept best een keer opzoeken.

O ja, het karkas met het resterende vlees heeft de hele avond in een pan water op een warmhoudplaatje gestaan. Morgen heerlijke kippenbouillon met een echte BBQ smaak!
 
Ziet er lekker uit, ook de bijgerechten!!!
Gefeliciteerd met de grote drie
 
Drie op een rij met je tokkie d'r bij! Gefeliciteerd.
 
Gefeliciteerd!  Goed idee  van dat soepje. Alleen kluiven wij de botjes af en om er dan bouilon van te trekken mmm....
 
Zier er puik uit, dat kippeltje!
 
coelho zei:
Zelf ben ik een enorme liefhebber van het Jamie Oliver kiprecept waarbij de kip liggend in een schaal (liefst met aardappeltjes, uitjes, rozemarijn enz.) gevuld wordt met o.a. citroen en waarbij je onderhuids een gepureerd mengsel van tuinkruiden aanbrengt. Als er mensen ge?nteresseerd zijn dan wil ik het exacte recept best een keer opzoeken.
Ja graag, ik ben altijd in om een receptje te proberen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan