BasBQ
Beef en Steak

toverDOos! Chili con Carne

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.807
Beste BBQ-vrienden!

Wat had ik zin in die maandelijkse fotowedstrijd zeg... wat een geweldig leuk onderwerp! ;)

We gingen lekker Chili maken!



Lekker aangrillen de mais:



en de Riblap (bij gebrek aan shortribs bij mijn slager):



Dat was een mooie start:



Toen de Dutch Oven erbij gehaald natuurlijk:



Gehakt lekker aanbraden (laat het lekker bruinen):



Kruiden erbij:



Uitjes, paprika, pepertjes en later wat knoflook erbij mee fruiten:



Gegrilde riblap in draadjes trekken en erbij brengen:



Bouillon blokje en lekker wat wijn erbij:



Tomatenblokjes en buree erbij:



Dat lijkt al een mooi kleurtje:



Lekker een paar uurtjes laten pruttelen:



En dan monteren met een verrassend ingredi?nt (hoewel verassend... denk aan Mole):



Laat maar smelten:



En dan alles bij elkaar en aan tafel:



Dat was erg lekker!

Bedankt voor het kijken!
 
Wauw! Dat ziet er weer heerlijk uit Sander!
 
Shit die wil ik morgen ook maken voor de foto wedstrijd..... Na ja als die van mij maar lekkerder is dan die van jou op de foto er uit ziet ;)
 
lekker , er wordt steeds meer " gekookt " op de Q .
Super recept Sander en verassend dat stukje choco ;)
 
Die lust ik zeker.

Beetje aanpassen en hij kan de recepten gedeelte in.
 
wat een heerlijk potje weer, is gewoon een genot om met dit weer zo buiten te koken
 
drdre67 zei:
Geweldig. ..
Ik moet toch ook echt zo'n DO  zien te scoren  ..

je kan ze bij vuur en rook nu nog met korting kopen, lees het draadje van de foto wedstrijd van deze maand even door  :)
 
Jappert zei:
Shit die wil ik morgen ook maken voor de foto wedstrijd..... Na ja als die van mij maar lekkerder is dan die van jou op de foto er uit ziet ;)

Vooral lekker doen Jappert, hoeft niet lekker te worden, als het er maar lekker uitziet op de foto!  ;)

(maar probeer zeker ook die draadjes rundvlees erin en dat brokje chocolade, echt lekkere diepe smaak!)
 
Ik gebruik normaal altijd rauwe cacao, heeft idd een oer effect. Daarnaast gebruik ik ook altijd Chipotle in Abadosaus en Jack Daniel chips. De riblappen laat ik dit keer achterwegen heb ook nog wat Ribs die op moeten en maar twee buiken waar het allemaal in moet :) :)
 
Jappert zei:
Ik gebruik normaal altijd rauwe cacao, heeft idd een oer effect. Daarnaast gebruik ik ook altijd Chipotle in Abadosaus en Jack Daniel chips. De riblappen laat ik dit keer achterwegen heb ook nog wat Ribs die op moeten en maar twee buiken waar het allemaal in moet :) :)

Succes, die chipotle klinkt ook zalig!
 
Wat een prachtige laatste foto! Respect!
 
DAT ziet er lekker uit!! Toch ook maar eens een DO kopen..
 
Heerlijk!! :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan