BasBQ
Beef en Steak

Tonijn Tataki

Batzu

Sprokkelaar
Berichten
37
Het is lang geleden dat ik wat gepost heb, maar met een tijdelijke verhuizing naar een flat in afwachting van de nieuwbouwwoning is er een tijdje niet heel veel gebbqed. Maar we zijn alweer een tijdje up and running dus ik dacht ik ga maar weer eens wat posten.

We zijn lekker aan het uitsloven vandaag met eerst al loaded nachos en later vandaag nog wat pizza's maken, maar dit "tussen gerecht" blijft een topper hier in huis.

Onwijs simpel maar onwijs lekker...

Recept:
-Tonijn, ik heb meestal een moot van 300-400gram
-Rasp de zest van 1 limoen, 1 citroen en 1 sinasappel.
-Snijd de moot in plakken en doe er eventueel een rub op, daarna het mengsel van de zest erop doen.
-Laat de BBQ (ik gebruik een soapstone, maar het kan ook op gietijzer) belachelijk heet worden.
-De tonijn erop leggen, ik doe normaal ongeveer 10-20 sec per kant
-Haal de tonijn eraf en smeer de bovenkant in met een laagje chilisaus en trancheer de tonijn.
-Leg de plakjes op een bord, verkruimel wat wasabi noten en doe die er overheen.

Stokjes klaar en smullen maar !



11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg
 
Lust ik :)
 
Hier kom ik vroeger voor uit mijn bed, de rum laat ik nog niet staan, maar dit kan voor mij elke dag :)
 
Schitterende garing, heel mooi gedaan.
 
Prachtig, water loopt me in de mond.
 
Wow heerlijk zeg! En hele mooie foto’s…. Valt dit onder streetfood?! ;-)
Vraagje: wat is het voordeel van zo’n soapstone? Ik kan ze niet.
 
Ziet er HEERLIJK uit.

Serieuze vraag: voegt het feit dat dit op de bbq is echt wat toe aan de smaak? Met in totaal ongeveer 1 min "bbq-contact-tijd" kan ik me voorstellen dat wat kort is voor "bbq-smaak"
 
Wow heerlijk zeg! En hele mooie foto’s…. Valt dit onder streetfood?! ;-)
Vraagje: wat is het voordeel van zo’n soapstone? Ik kan ze niet.

Heb hem me laten aanpraten.. Hahaha Maar voor vis op de BBQ is die erg prettig om mee te werken.
Voordelen zijn persoonlijk denk, maar hier heb je een topic van hier op het forum

 
Ziet er HEERLIJK uit.

Serieuze vraag: voegt het feit dat dit op de bbq is echt wat toe aan de smaak? Met in totaal ongeveer 1 min "bbq-contact-tijd" kan ik me voorstellen dat wat kort is voor "bbq-smaak"

Nee voegt niets toe qua smaak, maar lekker bezig zijn met de Kamado is altijd leuk. :)
 
Ik vind dit geweldig. Ik verwacht dat alles al op is, anders llust ik wel een plakje. 😋😋
Kan zo meedoen bij het streetfood fofo festival.
 
Wow heerlijk zeg! En hele mooie foto’s…. Valt dit onder streetfood?! ;-)
Vraagje: wat is het voordeel van zo’n soapstone? Ik kan ze niet.
Vergelijk het met een gietijzeren plaat, maar met minder onderhoud. Ik vind de korst vaak beter. Voor mij is het echt een meerwaarde.
 
Vergelijk het met een gietijzeren plaat, maar met minder onderhoud. Ik vind de korst vaak beter. Voor mij is het echt een meerwaarde.

Kijk dat willen we lezen sie, "met minder onderhoud", das gewoon dus de reden al om eentje te kopen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan