P
Petrolhead Tom
Gast
Ik ben dus helemaal verslaafd!!!!! Ik ben vandaag zelfs om half zeven opgestaan om mijn eerste Pulled Pork te bereiden. Dat is een varkensnek van meer dan 2 kilo die je "low en slow" op de BBQ bereid. Dit houdt in dat je de temperatuur van de BBQ onder de 120 graden houdt en zo het vlees langzaam op laat warmen. De totale bereidingstijd zal zo'n 12 a 13 uur in beslag gaan nemen.
Vanmorgen dus om half zeven op om mijn Weber klaar te maken voor gebruik. Hieronder een schaamteloze copy paste van een ander forum:
Zo! Hij ligt er op! De kerntemperatuur is nu 21 graden. Ik heb de luchtschuif onder minimaal openstaan. Boven op ongeveer een derde. Ik heb helaas geen thermometer op het handvat dus ik moet het een beetje op gevoel doen. Ik zal de temperatuur van de kern goed in de gaten houden. De bak met hickory chips heb ik er ook boven gezet. Nu dus: Foto's!!!
Zo trof ik de BBQ vanmorgen aan.

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr
Ik had hem gisteren al voorbereid.

Wood chips bakje in het water:

Kolen in de starter!

Blijft mooi!

Koude kolen in de BBQ voor de Minion Method.

Ready to go!

Kerntemperatuur bij aanvang op 21 graden.

De temperatuur van de dome had een uitschieter naar 130 graden. Nu zit hij weer rond de 100 en na 3 uur zit de temperatuur al op 70 graden. Ik heb hem dus nog maar wat verder dichtgedraaid om er voor te zorgen dat het niet te hard gaat.
Vanmorgen dus om half zeven op om mijn Weber klaar te maken voor gebruik. Hieronder een schaamteloze copy paste van een ander forum:
Zo! Hij ligt er op! De kerntemperatuur is nu 21 graden. Ik heb de luchtschuif onder minimaal openstaan. Boven op ongeveer een derde. Ik heb helaas geen thermometer op het handvat dus ik moet het een beetje op gevoel doen. Ik zal de temperatuur van de kern goed in de gaten houden. De bak met hickory chips heb ik er ook boven gezet. Nu dus: Foto's!!!
Zo trof ik de BBQ vanmorgen aan.

Ik had hem gisteren al voorbereid.

Wood chips bakje in het water:

Kolen in de starter!

Blijft mooi!

Koude kolen in de BBQ voor de Minion Method.

Ready to go!

Kerntemperatuur bij aanvang op 21 graden.

De temperatuur van de dome had een uitschieter naar 130 graden. Nu zit hij weer rond de 100 en na 3 uur zit de temperatuur al op 70 graden. Ik heb hem dus nog maar wat verder dichtgedraaid om er voor te zorgen dat het niet te hard gaat.