BasBQ
Beef en Steak

Tom's eerste Pulled Pork

  • Onderwerp starter Petrolhead Tom
  • Startdatum
Hij zit nu op 74 graden. De BBQ net even bijgevuld met wat gloeiende kolen toen ik hem niet meer boven de 85 graden kreeg. Nu is de temperatuur even doorgeschoten naar 120 maar alle schuiven staan weer dicht dus hij zal straks wel weer zakken.
 
noskos zei:
Dat komt vast helemaal goed. En je hoeft hier niet uit te leggen wat Pulled Pork is hoor, bij de meesten stroomt BBQ saus door de aderen ;)

Klopt, de mijne is SBR+ 8)

Maarreh, hij gaat goed zo te zien Tom
 
Het gaat best hard. Hij staat nu al op 78 graden met een dome temp van 105.

Gaat het niet te snel?  :eek:
 
Het duurt zolang als het duurt, mijn eerste keer ging in 6 en een half uur, en was ook lekker.

Heb je de kerntemperatuurmeter in het midden van he vlees zitten? had je gekeken of de meter afwijkingen had?

 
Ik denk dat het er ook mee te maken kan hebben dat ik maar een 47cm BBQ heb. De schouder ligt daardoor wat dichter op het vuur dan in een grotere waardoor de warmte wat hoger ligt. Ik denk niet dat dit twaalf uur gaat duren. Hij zit nu op 81 en de dome temperatuur zit op 110.
 
Dan is er och een meter niet helemaal nauwkeurig, want groot of klein 110 C is 110 C.

Maar niet getreurd het wordt vast lekker.
 
Petrolhead Tom zei:
Ik denk dat het er ook mee te maken kan hebben dat ik maar een 47cm BBQ heb. De schouder ligt daardoor wat dichter op het vuur dan in een grotere waardoor de warmte wat hoger ligt. Ik denk niet dat dit twaalf uur gaat duren. Hij zit nu op 81 en de dome temperatuur zit op 110.
Gaat best goedkomen.succes.
 
pssst hij is aan het eten ;)
 
Ik zit hier al uren te F5-en...niks...
Tom ligt waarschijnlijk huilend van geluk naast zijn langzaam afkoelende Weber ;)
 
In al z'n enthousiasme vergeten foto's te maken. Hoe herkenbaar.... :))
 
Nou....uit frustatie door uitblijvende hongermakende foto's hebben we hier in huize jachtfestijn maar de servetjes met wat zout en peper opgediend. Gelukkig waren het biologisch afbreekbare servetten. De hond heeft zich over de plantengieter ontfermt.
 
Teddo zei:
Nou....uit frustatie door uitblijvende hongermakende foto's hebben we hier in huize jachtfestijn maar de servetjes met wat zout en peper opgediend. Gelukkig waren het biologisch afbreekbare servetten. De hond heeft zich over de plantengieter ontfermt.
arme hond
 
Ik zit ook nog met een rommelende maag. Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik ga eerst maar een broodje eten. Deze keer maar met jam ipv PP
 
Mijn boterham met kaas zit me hier angstig aan te kijken..... :p
 
Nou het is gelukt hoor! Na 11,5 uur heb ik hem ingepakt en in een handoeken gewikkeld om een uurtje te rusten. De kerntemperatuur zat toen op 87 graden en dat leek mij wel voldoende. De procureur heb ik ingewreven met een mixje van appelsap en azijn. Ik had ergens gelezen dat dat een neutrale smaak gaf. Dat leek me voor de eerste keer de beste keus omdat ik de smaak een beetje neutraal wilde houden.

Het uit elkaar trekken ging erg gemakkelijk. Het vlees was super mals en super sappig. Het smaakte ook best wel heel erg goed. Al heb ik het idee dat ik volgende keer toch een andere rub ga gebruiken. En toch nog wat meer vet er af snij. Ik vond het best lekker maar zie toch ook wel de nodige verbeterpunten. Het vlees was eigenlijk wat vetter dan ik had gewild.

Natuurlijk nog een paar foto's gemaakt om het te bewijzen:


Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Vlak voor het inpakken:

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Na het pullen:

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

 
Terug
Bovenaan Onderaan