Lekker weer dus 'the hawk' kon uit de koeling.. Besloten ut weer es op mijn gas Que te maken.. Normaal ben ik van de reverse sheer maar ik dacht.. 'Doe is gek!'.
Dus deze keer hoog en hot hot hot tot de 35c en toen af bakken op lager vuur..
'The hawk' eerst met grof zeezout in gesmeerd met wat rodewijn om het zout te laten plakken (goede reden om de fles te openen
).
Toen eerst 5-10 min op elke kant dicht schroeien en daarna zwartepeper en snufje Chili poeder en verder garen (op hoog vuur schijnt de peper te kunnen gaan verbranden en het vlees bitter te maken, vandaar na de eerste schroei pas).
Op 52c de folie in voor 10-12min..
Samen met groente en wat aardappel blokjes en smullen maar..
Snufje Chili was erg lekker.. Volgende keer wel eerder er af, vond um te gaar na de folie.. Blijft aftasten met een dikker stuk vlees..
Oh en de puntneus was in der nopjes over der kluif :-D
Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk
Dus deze keer hoog en hot hot hot tot de 35c en toen af bakken op lager vuur..
'The hawk' eerst met grof zeezout in gesmeerd met wat rodewijn om het zout te laten plakken (goede reden om de fles te openen

Toen eerst 5-10 min op elke kant dicht schroeien en daarna zwartepeper en snufje Chili poeder en verder garen (op hoog vuur schijnt de peper te kunnen gaan verbranden en het vlees bitter te maken, vandaar na de eerste schroei pas).
Op 52c de folie in voor 10-12min..
Samen met groente en wat aardappel blokjes en smullen maar..
Snufje Chili was erg lekker.. Volgende keer wel eerder er af, vond um te gaar na de folie.. Blijft aftasten met een dikker stuk vlees..
Oh en de puntneus was in der nopjes over der kluif :-D

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk