BasBQ
Beef en Steak

Tom cococha in de aanbieding

HansK

Vuurmaker
Berichten
59
Weer een leuke aanbieding gevonden voor kokosbriketten. Tom cococha briketten, doos van 9 kg voor 12,50. Bestel je 5 dozen dan zijn er geen verzendkosten bij Premium-hookahs. Die verkopen allemaal spullen voor waterpijpen, maar dus ook kokosbriketten. Ik heb in ieder geval 5 dozen besteld ;)
 
Is dit een bekend merk? Iemand ervaringen?

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

 
RV zei:
Is dit een bekend merk? Iemand ervaringen?

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Wel bekend in de waterpijpwereld. Maar voor dit geld wel het proberen waard lijkt mij.
 
Ben nu even een testje aan het doen met 1kg. Het zijn blokken, wat kleiner als de dammers. Ik laat weten hoe het gaat
 
Had ik eergisteren toevallig ook gevonden. Vandaag even langsgereden om mijn bestelling van 4 doosjes te halen. Bestelling stond netjes klaar, liep veel personeel rond en keurig geholpen.
 
Vanmiddag de briketten aan den kleine test onderworpen. Ik heb geprobeerd om het vergelijkbaar te doen met de brikettentest van Frits. Dus 1 kg briketten een kwartier in de brikettenstarter, daarvan omgooien in de Weber 57cm, vervolgens elk kwartier meten. Hier de resultaten. Eerst de temperatuur in Fahrenheit, daarna Celsius (afgelezen van de thermometer in het deksel)
0.30uur 400F. 200C
0.45 uur 400F. 200C
1.00 uur 400 F 200C
1.15 uur 395F. 195C
1.30 uur 340F. 170C
1.45 uur 300 F. 150C
2.00 uur 310 F. 160C
2.15 uur 290F. 145C
2.30 uur 260F. 140C
2.45 uur 250F. 120C
3.00 uur 220F. 110C
3.15 uur 210F. 105C
3.30 uur 200F. 95C
3.45 uur160F. 50C

Nauwelijks rook bij het opstarten in de brikettenstarter, na het omgooien in de Weber een paar minuten wat lichte rook. Na afloop nauwelijks as overgebleven. Wat mij betreft een goede briket, zeker voor deze prijs
 
als je hem eerlijk in de test wil hebben, moet je even een dikke kg opsturen naar Frits, dan kan hij hem meenemen in de test  :)
 
Leo, je hebt helemaal gelijk. Het is meer bedoeld om te laten weten hoe de briketten bevallen. Voor een betere test (waarmee deze briketten ook echt met de andere vergeleken kunnen worden) moeten ze ook meedoen in de test van Frits. Als de verzendkosten niet zo hoog zouden zijn, zou ik hem wel een kilo toezenden.

Dus je hebt helemaal gelijk. Ik wilde alleen laten weten dat de briketten bevallen, dat had ik wellicht wat handiger kunnen aanpakken
 
HansK zei:
Dus je hebt helemaal gelijk. Ik wilde alleen laten weten dat de briketten bevallen, dat had ik wellicht wat handiger kunnen aanpakken

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten toch?
Als het goede briketten zijn, kunnen we dat maar zo snel mogelijk weten zou ik zeggen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan