BasBQ
Beef en Steak

ToDo lijst inkorten

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.091
Hoi bbq collega's.

Een aantal gerechten leken me al een tijdje erg lekker. Sommige, zoals bladerdeeg met "iets". Vorige week geprobeerd, maar pakte niet goed uit. Andere, de ABT's, staan al zo verschrikkelijk lang op mijn lijstje, echter het scoren van de pepers Is me van het weekend eindelijk gelukt. Ik liep er toevallig tegenaan in een supermarkt en aarzelde geen moment.

Kortom, dit weekend lekker een paar (voor mij nieuwe) gerechten gemaakt. Altijd weer leuk, dat proberen, ontdekken en jezelf laten verrassen.

Hier de pic's

Eerst bifteki (recept volgens Mcpeet, waarvoor dank) gemaakt, gevuld met feta en een pepertje uit eigen tuin
Ik zie nu dat ik alleen nog een foto heb van de voorbereiding  :-??
Sh*t!!
Maar het smaakte heel erg goed. Een aangename verrassing was het pepertje, ik hou wel van pittig.


Als toetje samen met onze dochter een bladerdeeg vel met daarop een geschilde en gehalveerde peer zonder klokhuis. Omdat het eigenlijk een herkansing van vorige week was, niet teveel tijd aan besteed.
Verder ook geen suiker e.d. toegevoegd. Wel het bladerdeeg ingesmeerd met een losgeklopt ei. In 25 minuten op 200 graden afgebakken.
En....... Gelukt! En lekker!!


Onze dochter attendeerde me erop dat je zoiets met ijs moet eten,  dus......
(ze worden slim, die kids  ;) )


En omdat er nog bifteki over was, deze verbrokkelt en wat smeu?ge gemaakt met pesto. Dit zodat deze vulling niet als los gehakt uit de ABT zou vallen.
Verder de ABT'S gemaakt volgens recept noskos. Ook noskos bedankt voor dit geweldige recept






Het was weer erg lekker allemaal. Zeker was alles voor herhaling vatbaar,dus of de ToDo nu echt korter Is geworden...  :D

En vooral de peer en de ABT's. Dat was echt super lekker. Met dit soort gerechten kan ik haast niet wachten om dit voor te schotelen aan vrienden en hun reactie te zien.

Bedankt voor het kijken.

Groet
Rick
 
Die ABT's staan bij mij ook nog op de lijst, dat peren hapje lijkt me ook erg lekker, bedankt voor het delen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Ziet er lekker uit!
 
Zo herkenbaar, die abt moet ik inderdaad ook nog maken.
Maar er zijn nog zoveel lekkere dingen die ik moet maken....

Maar bedankt voor de reminder.
 
ziet er heerlijk uit, peren hapje is ook erg leuk
 
Dat ziet er allemaal erg lekker uit!
Die ABT's lijkt me ook lekker om te doen. Hoe zit dat met "pittigheid" is dat een beetje te handelen nadat ze op de BBQ zijn geweest?
 
Tr1ppl3B zei:
Dat ziet er allemaal erg lekker uit!
Die ABT's lijkt me ook lekker om te doen. Hoe zit dat met "pittigheid" is dat een beetje te handelen nadat ze op de BBQ zijn geweest?

Dank voor je reactie

Je moet wel van pittig houden, maar wij vinden ze geweldig.
Ja, ze zijn pittig, maar niet zo dat de vlammen eruit slaan. Na de bbq zijn ze (voor me gevoel, heb geen rauwe op) wel wat milder.
Na enkele minuten heb je alweer zin in de volgende. En daar ligt het gevaar:
Teveel van deze pepers kunnen misschien toch wel "aanwezig" zijn in je maag, maar je weet zelf wel wat je aankan....
(hoewel ik nergens last van heb gehad, ook de volgende dag niet)

Wil je een echte uitdaging, laat het "binnnenwerk" zitten of meng dit mee met je vlees......
 
Wil je een echte uitdaging, laat het "binnnenwerk" zitten of meng dit mee met je vlees......

Nou laten we maar zonder binnenwerk beginnen :). Deze gaan op de ToDo
 
Tr1ppl3B zei:
Wil je een echte uitdaging, laat het "binnnenwerk" zitten of meng dit mee met je vlees......

Nou laten we maar zonder binnenwerk beginnen :). Deze gaan op de ToDo

Als je de zaadjes en de witte zaadlijsten eruit haalt zijn ze helemaal niet pittig, maar dat is mijn mening... Meer te vergelijken met bijvoorbeeld paprika. Ik heb ze bij AH gekocht, misschien zijn andere pittiger?
 
Ik had ze ook van de ah, maar ze waren zeker wel pittig hoor. Zeker niet te vergelijken met paprika vind ik. Maar misschien scheelt het inderdaad van peper tot peper. Het blijft een natuurlijk product.

En nee, ik zou niet het binnenwerk mee opeten, al dan niet verwerkt in de vulling.
Vond hem precies goed zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan