BasBQ
Beef en Steak

Today's food - Beer can chicken

 
 

EFFEX

Sprokkelaar
Berichten
42
Vandaag was het weer tijd voor een klassieker. Na voorgaande weken pulled pork en spareribs was het vandaag de beurt aan de beer can chicken. Deze heeft aanmerkelijk minder tijd nodig dan voorgaande twee gerechten.

De kip in de rub gezet ik had hiervoor kipkruiden met paprika gebruikt, daar later meer over. Een kleine borstvergroting toegepast met twee halve limoenen gevuld met boter.

Vervolgens bbq aan gestoken, ik liep vanmorgen in de Sligro tegen de one minute lighter van de bastard aan en deze kon ik niet laten liggen. Het werkt voortreffelijk trouwens, een blokje kersenhout en gas erop.

BBQ naar 175 graden en het wachten begon. Na een goed uur was de temp 70 graden, heb hem nog even doorgewarmd naar 175. Het velletje mag volgende keer wat donkerder wat mij betreft.

Daarna van de bbq en aansnijden, daarbij bleek dat het tijd wordt om mijn messen weer eens te slijpen want het was even stoeien.

Het vlees was heerlijk mals maar de kipkruiden waren niet zo'n succes, de gerookte paprika overheerste te veel dus deze moet nog een keer gedaan worden met een andere rub.

3014b689858e308788e0370c4471af9f.jpg
c9c246328311850b1f37ea75044e65f3.jpg
68d84bcd78448006d412ee91b26f6426.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Ziet er goed uit zeg.
In hoeverre komt de smaak van het bier in de kip?
Wil deze zelf ook eens gaan maken.
 
Dat valt wel mee, het is meer om de kip sappig te houden. Je kan ook een blikje cola gebruiken of iets anders. Succes met de bereiding!

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Lekker hoor alleen zijn ene borst is wat gezakt
Had ik best wat van gelust


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Lekker bezig geweest
Netjes hoor
 
Heerlijk kippetje zo te zien. Welkom bij de Tokkies.
 
Hahah, idd, voor het mooie had je de kip eerst nog een boobjob moeten geven....

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Mooi kippie hoor. Jammer dat je rub niet helemaal naar tevredenheid was. Maar nu heb je een excuus om er nog een te maken.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Gratz met tokkie!
Het vocht voegt niets toe qua sappigheid hoor, wel leuk voor de show. Het vlees is vooral bezig vocht naar buiten te duwen (zweten) ;)
 
Heerlijke kip, ziet er altijd leuk uit. ;)
 
Ondanks dat je de kruiden niet zo geweldig vond is het toch een lekker uitziend kippie geworden, gefeliciteerd met je Tok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan