BasBQ
Beef en Steak

Toch maar een Looftlighter aangeschaft!

Voor de 3de keer een Looftlighter gekocht?? Wow, dat betekent dus ongeveer €180 uitgegeven, terwijl je voor dat zelfde geld 150 busjes gas bij de action kan kopen. Met 1 busje doe ik bijna een half jaar (gemiddeld 2 keer per week bbq aansteken) dus dan zou ik 75 jaar aan gas voorraad hebben.... :)

De tweede had ik voor €40 nieuw overgenomen, maar ik snap wat je bedoelt. Kost meer dan een busje gas bij de Action. Al maak ikzelf gelukkig nooit van dit soort vergelijkingen. Een BGE of KJ kost ook meer dan een GG oid. Lopend naar je werk is ook goedkoper dan met de auto.... ☺

Ik wil overigens ook helemaal niet een voorraad gasbusjes hebben, hahaha. En wat zal het me kosten, per keer 10-15 cent? Valt me mee.
Maar goed, ik snap ook wel dat mensen niet direct het geld er voor over hebben. Dan is wat jij gebruikt zeker een heel mooi alternatief.

3x is wel erg veel ja. Dan lijkt het me of een slecht product, want je kan hem niet echt verkeerd gebruiken lijkt me of kan hij maar een x aantal keren gebruikt worden?
Geen idee of twee Looftlighters in zes jaar verslijten veel is. Ik ben er tevreden over en vind het zeker geen slecht product. Ook daarom wil ik per se iedere keer weer een nieuwe Looftlighter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
De tweede had ik voor €40 nieuw overgenomen, maar ik snap wat je bedoelt. Kost meer dan een busje gas bij de Action. Al maak ikzelf gelukkig nooit van dit soort vergelijkingen. Een BGE of KJ kost ook meer dan een GG oid. Lopend naar je werk is ook goedkoper dan met de auto.... ☺

Ik wil overigens ook helemaal niet een voorraad gasbusjes hebben, hahaha. En wat zal het me kosten, per keer 10-15 cent? Valt me mee.
Maar goed, ik snap ook wel dat mensen niet direct het geld er voor over hebben. Dan is wat jij gebruikt zeker een heel mooi alternatief.


Geen idee of twee Looftlighters in zes jaar verslijten veel is. Ik ben er tevreden over en vind het zeker geen slecht product. Ook daarom wil ik per se iedere keer weer een nieuwe Looftlighter.
En zal je net zien dat als je hem nodig hebt je laatste busje leeg in de kast staat. :D
 
Ach, zolang we er geen blik benzine overgooien en de lucifer aanhouden zijn we goed bezig.
 
En zal je net zien dat als je hem nodig hebt je laatste busje leeg in de kast staat. :D

Ik heb geen looflighter en zal het eens irl moeten zien of het wat is. Ik gebruik nu wokkels. Moesten deze op zijn, heb ik nog steeds blokjes, vloeistof en een gasbrander :D Zonder zitten zal niet rap gebeuren. Zeker zonder gas zal ik niet snel geraken daar ik er eentje thuis heb en in de auto (voor mijn werk). :D

Maar ben wel eens benieuwd om zo een looflighter aan het werk te zien. Tot nu toe ben ik razend enthousiast van de wokkels. Aansteken en 10 à 15 min niet naar omkijken om erna de klep dicht te doen en lucht regelen. Klaar.
 
Ik heb geen looflighter en zal het eens irl moeten zien of het wat is. Ik gebruik nu wokkels. Moesten deze op zijn, heb ik nog steeds blokjes, vloeistof en een gasbrander :D Zonder zitten zal niet rap gebeuren. Zeker zonder gas zal ik niet snel geraken daar ik er eentje thuis heb en in de auto (voor mijn werk). :D

Maar ben wel eens benieuwd om zo een looflighter aan het werk te zien. Tot nu toe ben ik razend enthousiast van de wokkels. Aansteken en 10 à 15 min niet naar omkijken om erna de klep dicht te doen en lucht regelen. Klaar.
Tja, als je al zoveel aanmaak spul hebt en je werkt daar prettig mee zou ik nog niet over peinzen om nog een apparaat aan te schaffen.
Aanmaak vloeistof en aanmaak blokjes gebruik ik niet meer omdat het geur en smaak afgeeft en veel rook en vuur met aansteken (klein gemeente tuintje met heel veel buren) die dit ook vast niet zo leuk vinden en met de Looftlighter gaat dat allemaal wat vriendelijker.
Op YouTube staan veel filmpjes over het gebruik van de Looftlighter
 
Tja, als je al zoveel aanmaak spul hebt en je werkt daar prettig mee zou ik nog niet over peinzen om nog een apparaat aan te schaffen.
Aanmaak vloeistof en aanmaak blokjes gebruik ik niet meer omdat het geur en smaak afgeeft en veel rook en vuur met aansteken (klein gemeente tuintje met heel veel buren) die dit ook vast niet zo leuk vinden en met de Looftlighter gaat dat allemaal wat vriendelijker.
Op YouTube staan veel filmpjes over het gebruik van de Looftlighter

Vloeistof en zipblokjes zijn nog van voor 2015 toen ik nog open BBQ's had. Toen wisten we niet beter. :ROFLMAO:
Nu gebruik ik alleen de wokkels en in het begin als het eens mis liep, heb ik de gasbrander gebruikt. De rest staat enkel nog in huis voor als ik zonder wokkels en gas zit :cool:

Voordeel nu is dat ik die wokkels erin steek en aansteek. Vermits ik geen stopcontact in de buurt van de KJ heb staan, moet ik de verlengkabel uithalen. Iets wat ik nu sowizo moet doen omdat het 's avonds donker is en mijn TL lamp boven de KJ met een stekker is (moet ik bij het verbouwen van mijn keuken nog veranderen zodat er buiten een stopcontact en lichtschakelaar is).

Ga zeker eens wat filmpjes bekijken.

BTW: die onkruidbrander uit de Action hebben we thuis ook, maar daar krijg je zelfs nog geen onkruid mee kapot :ROFLMAO:
 
Geen idee of twee Looftlighters in zes jaar verslijten veel is. Ik ben er tevreden over en vind het zeker geen slecht product. Ook daarom wil ik per se iedere keer weer een nieuwe Looftlighter.
Ligt eraan, gaan ze net buiten de garantie om stuk, dan zijn ze eigenlijk net te kwalitatief. Beter net binnen de garantietermijn, dan heb je je hele leven een werkende 😉.
 
En zal je net zien dat als je hem nodig hebt je laatste busje leeg in de kast staat. :D
Zal mij niet overkomen, ieder voorjaar zijn ze in de aanbieding bij de action, en dan haal ik er 3 of 4, heb altijd een voorraad volle klaar staan, maar het gas verbruik is zo laag dat ik dit voorjaar maar een keer over sla, 6 bussen voorraad is wel genoeg denk ik:)
 
Tja das's best wel handig maar ik hou het toch maar bij m'n Looftlighter ;)
 
Ben ik de enige die vindt dat het aansteken met de looflighter een bak vonken oplevert.
(wel een mooi gezicht in het donker)
Ik heb in de tuin nogal veel coniferen staan en een houten afdak waar de bbq`s onder staan.
Vindt het dus niet echt een veilige manier van aansteken (wat rook en snelheid betreft is het zeker een aanrader)
Maar ik moet zeggen een wokkel en goede houtskool in de kamado doet het ook heel erg goed ook bijna geen rook.
 
Komen i.d.d. wel eens wat vonkjes van af maar niet zoveel dat ik dat als gevaarlijk of storend heb ondervonden (wel leuk met deze vuurwerkloze jaar wisseling) wellicht. :unsure:
 
Ik heb sinds de aanschaf van de Looftlighter de wokkels niet meer aangeraakt. Fantastisch apparaat!

Ik heb bijna nog een hele doos wokkels van de Hornbach (merk Tenneker) plus een proefzakje van houtskool.nl. GRATIS af te halen in Groningen voor de liefhebber! ( let wel: de wokkels, niet de Looftlighter ;) )

Groeten van Robert
 
Ben ik de enige die vindt dat het aansteken met de looflighter een bak vonken oplevert.
(wel een mooi gezicht in het donker)
Ik heb in de tuin nogal veel coniferen staan en een houten afdak waar de bbq`s onder staan.
Vindt het dus niet echt een veilige manier van aansteken (wat rook en snelheid betreft is het zeker een aanrader)
Maar ik moet zeggen een wokkel en goede houtskool in de kamado doet het ook heel erg goed ook bijna geen rook.

Dat is ook zo zeker als je even flink doorblaast. Maar ik vind het wel.mooi. heb oude kleren aan als ik bbq. Brandgevaar? De vinkjes zijn vaak al uit als ze op de grond vallen. Maar denk dat we allemaal wel weten dat het omgaan met vuur voorzichtigheid moeten betrachten.
 
Zal mij niet overkomen, ieder voorjaar zijn ze in de aanbieding bij de action, en dan haal ik er 3 of 4, heb altijd een voorraad volle klaar staan, maar het gas verbruik is zo laag dat ik dit voorjaar maar een keer over sla, 6 bussen voorraad is wel genoeg denk ik:)
Klein vraagje: hoeveel keer kan je ongeveer de bbq aansteken met zon gasflesje?
 
Klein vraagje: hoeveel keer kan je ongeveer de bbq aansteken met zon gasflesje?
Ik heb het nooit echt bij gehouden hoeveel keer, maar reken maar op zeker een stuk of 15-20 keer, hier gaat de Q gemiddeld 2 keer per week aan en ik doe nu al vanaf augustus met hetzelfde flesje.
Ben er wel achter gekomen dat met deze kou er geen druk uit de gasfles komt, dus je moet wel je flessen binnen bewaren:)
 
Ik heb het nooit echt bij gehouden hoeveel keer, maar reken maar op zeker een stuk of 15-20 keer, hier gaat de Q gemiddeld 2 keer per week aan en ik doe nu al vanaf augustus met hetzelfde flesje.
Ben er wel achter gekomen dat met deze kou er geen druk uit de gasfles komt, dus je moet wel je flessen binnen bewaren:)
En als je nu opnieuw zou moeten kiezen tussen aanschaf van een brander of een one-minute-lighter, wat zou dan jouw keuze?

Ik zit aan de volgende brander te denken:
bauhaus soldeerbrander
 
Ik werk in een dakdekkersbedrijf en branders genoeg hier. Maar denk wel dat het wat overkill is voor de BBQ :ROFLMAO:
 
En als je nu opnieuw zou moeten kiezen tussen aanschaf van een brander of een one-minute-lighter, wat zou dan jouw keuze?

Ik zit aan de volgende brander te denken:
bauhaus soldeerbrander
ik blijf bij de action brander, degene die jouw link heeft vind ik zelf een beetje kort, dus kans op verbranding, die van mij is lekker lang dus veiliger. Ik heb geen stroom in de buurt van mijn q, en qua kosten vind ik de action brander nog steeds de beste oplossing
 
Heel fijn apparaat, zeker aanschaffen Uit eigen ervaring moet ik wel zeggen dat je moet oppassen met opbergen. Ik was een keer te vroeg en tijdens het opwikkelen van het snoer kwam ik met mijn bovenarm tegen het nog hete metaal. Mooie brandwond als resultaat 😬
 
Misschien een beetje off topic, maar ben even nieuwschierig wat ik zoek ook naar een rook vrije oplossing....
Dat ligt trouwens niet aan de directe buren maar meer aan de buren 4 huizen verderop :)
Werkt een loof lighter beter dan een onkruid brander of "varkens" / dakleer brander?
Ik neig zelf toch naar de oplossing op gas omdat ik ook regelmatig lees dat de electrische oplossingen niet zo robuust zijn..
Ervaringen / meningen??
 
Terug
Bovenaan Onderaan