BasBQ
Beef en Steak

Toch maar een account aangemaakt!

 

TomPLZ

Sprokkelaar
Berichten
48
Goedemiddag allemaal!

Na een tijdje op het forum rondgezworven te hebben en posts te volgen waarmee ik veel leuke ideeën heb opgedaan heb ik toch maar besloten een account aan te maken.

Ik ben Tom, 24 jaar oud en woon nu zo'n anderhalf jaar samen in Nijmegen. Hier ben ik gestart met een 47cm Lidl kogel-BBQ (namaak Weber) van €15 om vorige zomer te kunnen grillen. Nadat ik die zomer met mijn vriendin in Brazilië heb genoten van (veel) Picanha ben ik de BBQ steeds meer en heel anders gaan gebruiken dan zonder deksel en volle bak met supermarktkwaliteit briketten te grillen. Zo stond ik afgelopen 2e kerstdag nog in de kou een picanha te bereiden voor 4 man.

Inmiddels heb ik de Lidl BBQ ingeruild voor een 47cm Weber-BBQ uit 2004 van mijn schoonvader, en heb ik mijn eerste low-and-slow sessies achter de rug met spareribs en oerhammetjes, met een video van Noskos als voorbeeld ;)

Ik ben benieuwd wat voor een leuke uitprobeersels ik hier nog ga op doen.

Fijne dag allemaal in ieder geval :cool:
 
Welkom! (alhoewel, je was er al een poosje :LOL:)
 
Welkom bij de club Tom, die 47 cm Webers zijn i.d.d. "bijna" niet stuk te krijgen ik heb er zo'n kleine 20 jr. mee gedaan en hij draait nu nog steeds ergens op een Camping.
Veel plezier op het forum.
 
Welkom bij de club Tom, die 47 cm Webers zijn i.d.d. "bijna" niet stuk te krijgen ik heb er zo'n kleine 20 jr. mee gedaan en hij draait nu nog steeds ergens op een Camping.
Veel plezier op het forum.
Ja klopt. Heeft bij mijn schoonouders in zijn hoogtijdagen gemiddeld 3-4x per week gedraaid en het enige dat ooit vervangen is, is de "one-touch reinigingssysteemset" (onderste luchtschuif).
Verder is het ding nog in top conditie! 🙃
 
Welkom Tom. Die 47 gaat bij mij al jaren mee. Wel het vleesrooster recentelijk vervangen.

By the way, op welke Q gaat schoonpa nu aan de slag ?
 
Hoi Tom, welkom bij het Genootschap

........................ Zo stond ik afgelopen 2e kerstdag nog in de kou een picanha te bereiden voor 4 man.............................

Ga daar maar alvast aan wennen, ik sta al 10 jaar met de kerst in de kou bij de BBQ, en meerdere leden met mij ;)
 
Hoi Tom, welkom bij het Genootschap



Ga daar maar alvast aan wennen, ik sta al 10 jaar met de kerst in de kou bij de BBQ, en meerdere leden met mij ;)
En buiten is het vaak gezellig.
Boffen dat er al 10 jaar geen sneeuw en vorst met de kerst is.

IMG_3377.JPG
IMG_3381.JPG
 
Welkom Tom. Die 47 gaat bij mij al jaren mee. Wel het vleesrooster recentelijk vervangen.

By the way, op welke Q gaat schoonpa nu aan de slag ?
Thanks Peter. Hij gaat inmiddels zelf verder op gas (en hij heeft mijn Lidl-Q nu voor wanneer hij een keer iets op kolen wilt doen). Het hele nest is uitgevlogen en zijn liefde voor bourgondisch leven is enigszins beperkt door zijn diabetes helaas.

Vandaar dat hij met het idee kwam om van Q te ruilen :p
 
[Het hele nest is uitgevlogen en zijn liefde voor bourgondisch leven is enigszins beperkt door zijn diabetes helaas.

Vandaar dat hij met het idee kwam om van Q te ruilen :p
[/QUOTE]
Kleine kids worden groot. Dat is bij ons ook.
Beterschap / sterkte met de diabetes.
 
Kerst is een van de mooiste momenten van het jaar om te bbq-en
Welkom hier
 
Welkom bij het genootschap
Zo te zien wast het best uit te houden buiten 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan