BasBQ
Beef en Steak

Tips Pulled Pork op kamado

Hamer

Sprokkelaar
Berichten
42
Hallo allen,

Hebben jullie bepaalde tips om lekkere pulled pork op de Kamado te maken?
- direct of indirect? Hoe lang? Marinade? Andere tips?

Heb vandaag 2,8 kilo mooie procureur bij onze plaatselijke slager gehaald. Hij kwam met de volgende tips:
- Minimaal 12 uur op 100graden, maar hoe langer hoe beter.
- Je kan ?m (ik steek snachts de kamado aan) in folie wikkelen. Doe er dan scheutje appelsap en appelazijn bij. Dit ivm de malsheid? Zuur schijnt goed te zijn?

Dit is ?m:

Foto 1 al in de rub, foto 2 net gekocht.








 
Probeer dit eens; https://www.bbq-nl.com/simpele-pulled-pork/

Veel plezier alvast ;)
 
Thnx, dat zocht ik!

Ps. Kan het kwaad als
De Pulled Pork zo?n 16 a 17 uur op de Kamado ligt? Of is dit te lang?
 
Och, tis niet nodig zeg maar ;)
Volg die handleiding de eerste keer maar, dan komt het vast goed :) Daarna komen de details vanzelf
 
Hij is gaar als hij gaar is. Met niet inpakken duurt het een stuk langer.
 
Leuk, ik heb er ook pulled pork op liggen vandaag van een zelfde omvang en voor het eerst op een Kamado. Heb al lekker lopen prutsen

Ben ook opzoek naar antwoorden, inpakken wel of niet. Ik heb de tempratuur overigens op 125 c staan.
Succes en veel plezier.
 
Pulled Pork was echt geweldig lekker! Heeft er zo?n 14 uur op gelegen.

Heb m?n kamado sinds deze week, maar vind het nog wel erg lastig om de temperatuur gelijkmatig te houden. Schuif iets te ver open en hij ging richting de 170 graden, schuif iets te dicht en een aantal uren later temperatuur weer te laag.
Hoe zorgen jullie dat temperatuur de heletijd gelijkwaardig blijft?

23246862-C4-C5-410-C-9-FE3-6-FFF79104-D53.jpg

 
Niet te hard van stapel lopen, aansteken volgens de Minion methode en op tijd (? 10 gr. voor de gewenste temperatuur) met de onderste schuif afregelen.
 
Langzaam opbouwen. Het is makkelijker om een kamado warmer te krijgen dan kouder.
Hou er ook rekening mee dat hij in het begin nog helemaal warm moet worden. Daar gaat energie inzitten. Als hij dan op temperatuur is loopt hij opeens door omdat een deel van de warmte niet meer nodig is om het keramiek op te warmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan