BasBQ
Beef en Steak

Tip ivm Thermoworks Signals: goede prijs

Ik heb eigenlijk geen issues met stabiliteit. Schommelingen gaan nooit verder dan 5 graden een uitzondering daargelaten.

Die uitzonderingen komen door verschillende redenen.
-Wind: zorg dat de billows van de wind af staat.
-houtskool, hardere houtskool helpt bij low&slow. Maar ook door groot verschil in grootte wil zorgen dat het niet altijd stabiel blijft branden.
-aantal hotspots. Op te veel plekken aangestoken, zorgt er voor dat de temperatuur moeilijker beheersbaar is.
Eerder aanmaken en rustiger op temperatuur laten komen helpt veel..

Eigenlijk alle dingen die ook spelen zonder blower.



Btw, vandaag ook weer F eb C problemen. Op de app moest ik de temperatuur ingeven in F, die dat op de app zelf al vertaalde naar C. Uiteindelijk handmatig op de signals maar aangepast.
 
Bezig aan een flat cut brisket run. Eerste uren tamelijk stabiel rond de 107⁰. Dan plots nam de temperatuur een duik naar 92⁰. Na een paar uur verder spelen met mijn DIY damper blijft de temp sedert 7u enorm stabiel.

d43406701a55a346878858549d16659d.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Bezig aan een flat cut brisket run. Eerste uren tamelijk stabiel rond de 107⁰. Dan plots nam de temperatuur een duik naar 92⁰. Na een paar uur verder spelen met mijn DIY damper blijft de temp sedert 7u enorm stabiel.

d43406701a55a346878858549d16659d.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Ik blijf het apart vinden. Zoals eerder aangegeven was mijn eerste run super stabiel. Tuurlijk is er altijd een kleine schommeling (dit was tussen de 106.5 en 108.5). Maar mijn laatste run constant pieken en dalen (zoals jij dat tussen 04:00 en 06:00 hebt).
 
Volgens mijn berekening €117.
Vandaag nog een creditnota ontvangen van UPS ten bedrage €1,78 :cool:
Dus uiteindelijk ongeveer €119 profijt gedaan
 
Ik blijf het apart vinden. Zoals eerder aangegeven was mijn eerste run super stabiel. Tuurlijk is er altijd een kleine schommeling (dit was tussen de 106.5 en 108.5). Maar mijn laatste run constant pieken en dalen (zoals jij dat tussen 04:00 en 06:00 hebt).
Andere houtskool?
 
Amazon is hier ook net langs geweest. Mijn adapter voor de Signals is al binnen (€2,04 en aan de deur geleverd .... gekker moet het niet worden).

De Signals & Billows, de kamadoplaatjes en mijn thermapen MK4 die ik in UK bestelde worden later vandaag geleverd.
Diende bovenop de bestelling ten bedrage £217,36 nog €72,55 te betalen (€14,75 inklaringskosten,€54,70 BTW op de goederen en €3,10 BTW op de inklaringskosten).

Het totaalplaatje komt voor deze bestelling op een toch wel nette afgeronde €325

Dus kan nog interessant zijn om in de UK te bestellen, indien je 20% korting kan pakken op je bestelling en je bestelbedrag hoog genoeg is.

Dit is al een oud bericht, maar waarom moet je bestelbedrag hoog genoeg zijn?
Ik ben bijv aan het kijken naar de signals. Die is op eerder genoemde UK site £150. Dan gaat er met de kortingscode er £30 vanaf. Maar dan komt er £20 verz.kosten+VAT bij = £140. met grofweg 45 euro invoer kom ik op ~€170 uit, of mis ik dan iets?
 
Dit is al een oud bericht, maar waarom moet je bestelbedrag hoog genoeg zijn?
Ik ben bijv aan het kijken naar de signals. Die is op eerder genoemde UK site £150. Dan gaat er met de kortingscode er £30 vanaf. Maar dan komt er £20 verz.kosten+VAT bij = £140. met grofweg 45 euro invoer kom ik op ~€170 uit, of mis ik dan iets?
Ging dan vooral over het feit dat wanneer je enkel een Thermapen MK4 zou aankopen, dit eerder zinloos is, gezien je wanneer je die bestelt al £15 verzendkosten betaalt.
Op de door mij bestelde combinatie Signals, Billows, kamadoplaatjes en een thermapen MK4 (uit de 'Offer' sectie op hun site, nu blijkbaar maar in 1 kleur meer beschikbaar) betaalde ik £20 verzendkosten.
Om een idee te hebben van de omrekening tussen £ en € gebruik ik deze: https://www.xe.com/
De inklaringskosten zijn een vast tarief, dus daarmee ook dat ik aangaf dat het beter is om goed na te denken over je aankoop en meerdere producten tegelijkertijd aan te schaffen, het hier te vereffenen BTW-bedrag is afhankelijk van je aankoopbedrag en de verzendkosten (want daar betaal je ook BTW over).
 
Ging dan vooral over het feit dat wanneer je enkel een Thermapen MK4 zou aankopen, dit eerder zinloos is, gezien je wanneer je die bestelt al £15 verzendkosten betaalt.
Op de door mij bestelde combinatie Signals, Billows, kamadoplaatjes en een thermapen MK4 (uit de 'Offer' sectie op hun site, nu blijkbaar maar in 1 kleur meer beschikbaar) betaalde ik £20 verzendkosten.
Om een idee te hebben van de omrekening tussen £ en € gebruik ik deze: https://www.xe.com/
De inklaringskosten zijn een vast tarief, dus daarmee ook dat ik aangaf dat het beter is om goed na te denken over je aankoop en meerdere producten tegelijkertijd aan te schaffen, het hier te vereffenen BTW-bedrag is afhankelijk van je aankoopbedrag en de verzendkosten (want daar betaal je ook BTW over).
Bedankt voor je uitleg!
Ik zie net dat ik een omrekeningsfout heb gemaakt, £140 is €~163. Daar komt dan 21% btw over geloof ik = €197 en dan nog de inklaringskosten. (=?)
Dan wordt het twijfelachtig of het nog echt aantrekkelijk is om via de UK te bestellen..
 
Bedankt voor je uitleg!
Ik zie net dat ik een omrekeningsfout heb gemaakt, £140 is €~163. Daar komt dan 21% btw over geloof ik = €197 en dan nog de inklaringskosten. (=?)
Dan wordt het twijfelachtig of het nog echt aantrekkelijk is om via de UK te bestellen..Reisadapter
Die inklaringskosten waren ongeveer €15.
Om een goede inschatting te maken, neem je best het bedrag van hun site, zonder de korting en met de verzendkosten en tel je daar nog net iets bij. Dus voor die Signals zou het op max €225 komen. (Nog steeds €25 goedkoper dan de goedkoopste aanbieder hier)
Verder dien je ook nog een verloopstekker aan te schaffen: reisadapter (omdat ik Amazon Prime heb betaalde ik geen verzendkosten).
 
Bedankt! Dat is inderdaad nog steeds 10% lager dan NL prijzen. (y):)
 
Mooie thread! Alhoewel hij al weer een tijdje oud is, vroeg ik me af of het inmiddels al wat veranderd is. Ik wil een Signals en Bilows kopen. Moet je altijd inklaring kosten en BTW betalen? Of kun je ook geluk hebben als je er niet uit wordt gepikt?

Ik zie dat wanneer je inlogt op de site van thermapen.co.uk je aangepaste prijzen krijgt. Deze lijken excl VAT te zijn maar het staat er wel achter geschreven bij de Signals (niet ingelogd: 200 inc VAT en wel ingelogd: 166 incl VAT). Zou dit een foutje zijn?

Is thermapen.co.uk nog steeds the place to be voor een goede prijs? Signals en Bilows nu na aftrek van 2x 10% korting 202 pond incl verzenden.
 
reken maar dat je nog steeds met invoer gaat zitten, de kans dat je niets moet betalen lijkt mij onbestaande.
 
Ik heb toen £195,20 betaald op de UK site van Thermoworks. En ik denk dat ik via DHL nog €68 heb moeten betalen voor BTW en invoerrechten.
 
Die import zitten ze hard bovenop hoor. Tijdje geleden voor m'n partner een mooie outdoor broek uit de UK laten komen, keihard belasting bijbetalen + de kosten die DHL rekent. Maarja, vrouwtje weer blij he 😜
 
@BartBQ met webshops in de UK hangt het ervan af of ze netjes alle gegevens doorgeven en al vooraf BTW betalen. Ik begreep dat dit in het begin van de brexit een issue was, dat ze geen BTW nummer hadden voor de EU. Als dat gebeurd hoef je verder geen importkosten te betalen, feit dat de prijs lager wordt als je inlogt geeft mij het idee dat er nog geen btw is betaald in de EU. De douane heeft nu ook bijna 100% controle, dus de kans is klein dat je dans ontspringt
Ik merk overigens dat al verschillende shops uit de VS wel al netjes btw betalen vooraf. Scheelt weer de administratiekosten van de pakketdiensten.
 

EU & Internationale Levering & Kosten

Vanwege valutaschommelingen worden internationale bezorgkosten berekend bij het afrekenen.

Invoerbelastingen of douane-inklaringskosten (indien verschuldigd) voor zendingen buiten het VK naar EU- en internationale landen zijn niet inbegrepen in de vervoerprijs. Indien een bestelling wordt geweigerd om betaling van dergelijke vergoedingen te voorkomen, zullen de retourtransportkosten en extra kosten worden doorberekend aan de klant/koper/beschermheer om te voldoen. Door het afronden van een bestelling accepteert u deze verkoopvoorwaarden.

Let op: vanwege aanhoudende verstoringen veroorzaakt door de Coronavirus-pandemie en grensproblemen na de Brexit, zijn er soms logistieke problemen voor koeriers die leiden tot vertragingen bij de levering. Verzendtijden en leveringsdatums zijn soms onderhevig aan onvermijdelijke vertragingen, dus houd rekening met extra tijd voordat bestellingen worden ontvangen. U ontvangt bericht zodra uw bestelling is verzonden.

Dit staat op de site van https://thermapen.co.uk/content.
Dus er komt nog wel wat bij helaas
 
Zojuist een bestelling gedaan in de UK. 202 pond (had 2x een 10% waardebon). Ik ben benieuwd. Heb zitten rekenen en als het goed is zal het toch nog aanzienlijk goedkoper zijn dan in NL. Bestelling: Signals, Billows, en case.

Ik laat wel weten wat het geworden is, wellicht help ik er nog anderen mee.
 
Vanmorgen online de import kosten betaald a 66 euro. Dus alles samen iets over de 300 euro. Toch een verschil van ruim 100 euro met NL.
Hij komt vandaag al binnen. Supersnel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan