BasBQ
Beef en Steak

Thermometer.

drahciR25

Tondelzoeker
Berichten
17
Wat voor thermometer kan ik het best aanschaffen om bv de kerntemperatuur van mijn PP in de gaten te houden?
 
Heel comfortabel in en rond het huis, vooral bij dit koude weer, is een Maverick 733 of 732 met twee probes zodat je draadloos je grill en je kerntemperatuur van het vlees kunt monitoren.
 
Dat comfortabel rond lopen kan met alle thermometers ;)

Een electronische thermometer met een draad is wel makkelijk, want dan hoef je de deksel niet te openen.

Dan heb je thermometers die ook de temperatuur van je barbecue weergeven en die zijn altijd fijn voor de gemoedsrust. De temperatuur van de barbecue check je vaker dan de temp van het vlees; daar stel je gewoon een alarm voor in. Pulledpork duurt wel 8-12 uur dus die hoef je niet vaak te checken.

Als je dit nog niet genoeg vind kun je een Thermometer nemen die ook op afstand te lezen is. Voorbeelden hier van zijn de maverick en de igrill.

Wil je echt geen zorgen meer kun je een controller nemen die je barbecue temp regelt; bijv een BBQguru of als je handig bent een heatermeter zelf bouwen.
 
Oke, bedankt voor de info.
De maverick lijkt me wel iets voor mij.
Hebben jullie een adresje voor mij waar ik die het voordeligst bestellen kan?
 
Waarom zou je zoveel geld uitgeven als je voor een schijntje bij de Ikea goede thermometers kan kopen. Koop er 2 en je komt een heel eind. Ik heb er 1 naast een Gourmet digitale thermometer met dome en kerntemperatuur meter in 1.

Een Maverick kan altijd nog, geld niet waard tov goedkopere alternatieven.
 
als je voor de maverick gaat moet je hem gewoon bij Gerard die ook reageerde bestellen, is oa onze forum sponsor en kan je uit ervaring vertellen dat de service prima is, en ik gun het hem gewoon
 
Bestellen via Gerard is top! Ik heb mijn groene kerstkado bij hem geregeld, echt super!
 
Holkers zei:
Een Maverick kan altijd nog, geld niet waard tov goedkopere alternatieven.
Ben ik niet met je eens, ik vind de draadloze ontvanger erg handig, zeker nu het buiten koud is.
Daarbij gaat de Fantast maar tot 130 gr., als kerntemperatuurmeter wel handig maar als pit-meter niet
 
Ik verkoop alleen geen maverick, maar ik waardeer je berichtje Leo :)
 
Gerard777 zei:
Ik verkoop alleen geen maverick, maar ik waardeer je berichtje Leo :)

Je verdient het Gerard!
Misschien als tip dan onze andere forumsponsor?
 
1-6-lcd-digital-display-thermometer-timer-alarm-w-probe-cable-white-173986
 
Hi drahciR25, heb 2 van deze thermometers via ebay gekocht. Daar vond ik ze voor ?4,xx met gratis verzenden. Deze zijn zeker goed om mee te beginnen. Later toch een macerick 732 erbij genomen en die is toch die extra centen wel waard. Je bent toch geneigd om vaak te kijken en met  de maverick toch makkelijker. Dus als je je partner nog moet laten wennen aan je BBQ neigingen koop je de goedkopere eerst;) ik heb zelf deze wel al 2x moeten fixen ivm display problemen en water in probe.
 
Low and slow vind ik Fantast goed genoeg, ik heb er laatst in Ikea een drietal meegebracht.

Outdoorchef heeft ook een dual-probe thermometer, die voor een 35tal eurootjes te koop is. Daar heb ik er ook 2 van en vind ik best handig werken. Meer bereik dan de fantast, zuinig, best goedkoop voor wat het kan.

Ik kreeg nu ook een Maverick Thermapen cadeau, vind ik ook best handig om tussenin eens de PP te checken bijv en dan de ander gewoon gebruiken om de dome in de gaten te houden.

Anders een BBQ Guru als 't iets mag kosten ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan