BasBQ
Beef en Steak

The Old Black Iron Dutch Oven With A Bone

  • Onderwerp starter Pit Boss Lonny
  • Startdatum
P

Pit Boss Lonny

Gast
Ja hoor ...ik heb er weer ??n gevonden :) . Zeer antieke en unieke Dutch Oven. Deze DO,s voorzien van een steel aan de zijkant werden vanuit de Western Chuck Wagons zo op het vuur gezet. Een fraaie oude Dutch Oven waarbij je jezelf afvraagt wat men er allemaal voor lekkers mee gemaakt heeft.

Ik ben er nog niet helemaal achter uit welk jaar, welke omgevingen en bij welke fabrikant hij gemaakt werd maar ben daar mee bezig. In ieder geval weer een mooi project om op te knappen en straks een geweldige "Chuck Wagon Cast Iron Stew"  in te maken.

Zal wel verbeelding zijn maar ik vind dat mijn cast Iron creaties gewoon beter smaken in originele oude Black Iron Pans van 100 jaar oud.

77d7c084.jpg


Mooi zeer oude Black Iron Dutch Oven waarop nog wel wat werk zit.

1e27689d.jpg


Ook van binnen roest en nog eens roest.....wordt een aardige klus!

7ad35b3e.jpg


Mooi nostalgische deksel met opstaande rand voor de bloedhete briketten!

eae375ae.jpg


Bijzonder model deze DO met een steel ipv een beugel om op te hangen. Zit wel een klein scheurtje in maar moet volgens mij niets in de weg staan om er nog mee te koken. Het scheurtje bij de steel zal wel de reden zijn waarom ze zeldzaam zijn en er voor gekozen werd om met een hang beugel te werken.

Foto's van na het opknappen en de seasoning volgen. Groetjes en veel DO en BBQ plezier.

Lon.
 
inderdaad een mooie pan, heb het idee dat ie er weer als nieuw uitkomt nadat jij hem onderhanden hebt genomen.
 
Leo zei:
inderdaad een mooie pan, heb het idee dat ie er weer als nieuw uitkomt nadat jij hem onderhanden hebt genomen.

Laten we het hopen Leo  :) Dit wordt wel een aardige klus hoor! Buiten het feit dat het een hele oude DO is ( ik heb het vermoeden begin 1800) is het Black Iron anders van structuur, dun en behoorlijk aangetast. Maar is wel een uitdaging dus ... We gaan ervoor  :D

There You Go,

Lonny
 
Mooi vondst zeg! Ben benieuwd hoe hij er uit ziet na wat TLC :D
 
Erg leuk item, en gezien je vorige project heb ik er alle vertrouwen in dat deze ook weer als nieuw tevoorschijn komt
 
wat een mooie vondst, ben benieuwd hoe hij eruit gaat zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan