BasBQ
Beef en Steak

The Finishing Touch

  • Onderwerp starter Pit Boss Lonny
  • Startdatum
Hopelijk niet te laat!

Pit Boss Lonny, Ik zag je probleempje met je houten handvat voor je OTP.
Ik heb zelf mijn houten handvatten gemaakt voor mijn OTG en mijn OTP, stom genoeg alle handvatbeugels gechecked of ze allemaal het zelfde waren op de deksel van de OTP na, omdat deze net iets ongemakkelijker losgaat dan dat ene kruiskopschroefje.

En juist de handvat beugel van de OTP deksel is anders maar dat hoef ik jou niet uit te leggen.

Wat ik heb gedaan;
*Je haalt de aluminium beugel van de deksel af.
*Dan buig je bovenste twee hoeken zover door dat de beugel in het handvat past, in een bankschroef gaat het mooist. (het buigen gaat heel soepel het is maar aluminium.)
*Het houten blokje wat achter in het handvat moet moet je ook iets aanpassen. (omdat je het aluminium gebogen hebt zijn de hoeken wat ronder als de vaste beugels op de deksel)
*Je moet de bovenste hoeken van het blokje dus wat ronder maken met een grof schuurpapiertje of een vijl. (of zoals ik met een lamellenschijf)
*Dan zet je het handvat in elkaar zoals bedoeld.
*En pas dan buig je beugel terug zodat de gaatjes van de beugel weer boven de gaatjes van de deksel zitten.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest, ik kan helaas mijn handvat niet van mijn beugel afhalen om te laten zien hoe ik hem heb gebogen.

OTGOTP.jpg


OTP.jpg


 
@Willem, deze handvatten worden in de VS gemaakt en als het goed is heeft Lonny gewoon een passende gekregen, hoeft hij zelf geen moeite voor te doen :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan