BasBQ
Beef en Steak

The day after MOINK Ball day: reversed sear steak!

 
 
 
 

RedFox

Gerijpt
Berichten
3.160
Na thuiskomst vanmiddag i.v.m. bezoek aan ernstig zieke in de familie toch voor de afleiding nog weer even een van de  Q's aangestoken.
De geplande sessie met ribben van www.meerdanvlees.nl op de WSM kon door de situatie niet doorgaan, dus daarom de WGA tevoorschijn gehaald.
23 ecobrasa briketjes (de oude, enige echte vlgs Martijn van Vuurenrook) aan de linkerkant op de WGA zorgden voor een super hitte.
Dus nu op naar een reversed sear sessie zoals beschreven door Genootschapslid Bert.
De Ierse runderbiefstuk (190gr) eerst op de rechterkant indirect gegaard tot 30C (nog wat MOINK ballen tegelijk opgewarmd), daarna boven de briketjes gelegd tot de kern temp 48C aantikte.
Resultaat:wow! Super mals en sappig!

WGA op terras tafel
glimmendeWGA_zpsc9845bee.jpg


kleine starter is voldoende
20kooltjes_zps0cc21032.jpg


klaar voor de start...
wgaready_zps7a01ca11.jpg


biefstuk erop (indirect) en nog wat MOINK ballen opwarmen
steakoprechts_zpsfcb02e88.jpg


het resultaat
sappigesteak_zps4b5911a7.jpg


bedankt voor het kijken!
 
Ja die is goed ;)
 
Super Q, hij gaat straks weer mee op vakantie.
Vind de handvaten en roosters ook erg mooi.
 
Ziet er goed uit Geert!! ;)
 
Emiel, helaas....ik dacht er pas aan om weer een foto te maken toen ik al halverwege de consumptie van de steak was.
Maar het zag er mooi uit qua grillmarks, volgende keer kwartslag draaien om ruitjes motief te krijgen, had ik nu niet gedaan omdat de probe in de steak zat.
De WGA is voor deze "short run" perfect!
 
BBQ68 zei:
Mooi stukkie vlees geworden!

Heb je die gietijzeren roosters via internet gekocht?
Ik heb die online in USA gekocht en naar mijn hotel laten sturen tijdens een business trip vorig jaar.
 
WilcoZ zei:
Mooi stukje vlees, prachtige WGA ook!
Ja hij is een beetje gepimpt....gietijzeren roosters en customized notenhout handvatten gemaakt door een Amerikaanse "houtwurm", Marty Leach, check zijn website: http://www.amlwoodart.com
 
RedFox zei:
Emiel, helaas....ik dacht er pas aan om weer een foto te maken toen ik al halverwege de consumptie van de steak was.
Maar het zag er mooi uit qua grillmarks, volgende keer kwartslag draaien om ruitjes motief te krijgen, had ik nu niet gedaan omdat de probe in de steak zat.
De WGA is voor deze "short run" perfect!
Waaat, overnieuw!!!!

;) ;)

Ik dacht al nog net te zien dat ik geen ruit zag, dat was de reden dat ik het vroeg, plus dat ik graag de invloed van je roosters wilde zien
 
Prima avondeten! Lekker zeg!
 
Lekker biefstukje Geert!
 
Lekker Geert.
 
Top! Zo lust ik ze ook graag. :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan