BasBQ
Beef en Steak

Test met Action rookbakjes.

 

mike.stierman

Sprokkelaar
Berichten
38
Tijd voor kleine test met deze rookbakjes:
471adce681ce343f65cb0f623e0b29e8.jpg


Het kost iets van een euro en voor de mensen die niet tot weinig roken kan dit wel eens een uitkomst zijn.
cf1c71523e7ee8e4ca2ae2654593be5c.jpg


Ziet er allemaal leuk uit, maar werkt het ook zo als het zou moeten?
De zakjes met snippers zijn klein en dus bedoeld voor 'hele' kleine stukjes vlees?

Binnenkort dus de test met deze bakjes op een mooi stukje vlees
 
Vandaag de test.
Zie ook topic ( Beenham ala Mikehoogvliet ) voor het gehele verhaal rondom de beenham.

De bakjes voorbereid:
b444ea08b64b0882c854dba961b8e803.jpg
e5873495a43de193bfd0dd16d7a5b3bd.jpg


Toch valt mij op dat dit erg weinig is, benieuwd hoeveel rook dit zal geven..

2d1aac7262857de76cf105fb39f067f1.jpg


Voor het gemak twee bakjes gebruikt om maximaal effect te hebben van de snippers.
Na een klein kwartier begint het toch echt goed te roken.
abb11ccfd0243cdbbdd2ee7cf428be4b.jpg


Door de wind is het wellicht wat slecht te zien, stonden namelijk halve orkanen onderhand..

91b43d16ef9d581d0655a8b556299981.jpg


Na ongeveer 20 minuten waren de bakjes uitgerookt en ben ik gaan kijken.
Alles is tot as opgebrand, toch zal ik dalijk zien of de rooksmaak overgebracht is.

dd18b9a0e49bafc17ac0e5c2212d357c.jpg

 
Hoi Mike.

Ziet er goed uit.
Hoe lang ben door gegaan met roken? hoe hoog was de kerntemperatuur toen?
En nu het belangrijkste, Hoe was de smaak?  ;)
 
En? En?... Kun je iets van de smaak zeggen? Ik heb dezelfde bakjes gekregen afgelopen weekend. Ik ben benieuwd of het werkt, of dat ik ze gebruik voor de cavia-kooi.... :p
 
gerardnl zei:
ja hoe was de smaak voor 1 euro kan je niet tobben toch

Nou ik verpest mijn eten liever niet door rooksnippers van 1 euro, dus de vraag lijkt mij legitiem. Is het goed, dan is het een koopje. Is het niet te vr*ten, hoef je er niet aan te beginnen.
 
Om het andere mensen aan te raden, nee. De smaak van de rook is licht, maar niet aangenaam. Gelukkig was dit een supermarkt koopje en geen duur stuk vlees.
 
Hans zei:
Hoi Mike.

Ziet er goed uit.
Hoe lang ben door gegaan met roken? hoe hoog was de kerntemperatuur toen?
En nu het belangrijkste, Hoe was de smaak?  ;)

Ik heb me puur aan de verpakking gehouden zodat de test legitiem overkwam.
Dit zijn twee zakjes snippers verdeeld over twee bakjes..
De kern temperatuur was rond de 63 graden, dan even in de folie laten nagaren en dan zal deze rond de 65,66 uitkomen.
De smaak vond ik persoonlijk niet lekker, voorheen had ik grote zakken van Barbecook en deze bevallen prima.
Denk toch dat het gewoon goedkoop houtsnipper afval is van een houtzagerij.
Vandaar dat de smaak niet is hoe dat zou moeten, jammer.
Maar de test is duidelijk, geef iets meer geld uit voor een goede smaak!
 
Mikehoogvliet zei:
Hans zei:
Hoi Mike.

Ziet er goed uit.
Hoe lang ben door gegaan met roken? hoe hoog was de kerntemperatuur toen?
En nu het belangrijkste, Hoe was de smaak?  ;)

Ik heb me puur aan de verpakking gehouden zodat de test legitiem overkwam.
Dit zijn twee zakjes snippers verdeeld over twee bakjes..
De kern temperatuur was rond de 63 graden, dan even in de folie laten nagaren en dan zal deze rond de 65,66 uitkomen.
De smaak vond ik persoonlijk niet lekker, voorheen had ik grote zakken van Barbecook en deze bevallen prima.
Denk toch dat het gewoon goedkoop houtsnipper afval is van een houtzagerij.
Vandaar dat de smaak niet is hoe dat zou moeten, jammer.
Maar de test is duidelijk, geef iets meer geld uit voor een goede smaak!

Kijk dat is nog eens iets waar je iets aan hebt, dank je wel voor je verslag, en wat aardig dat je ons behoed voor een miskoop! Top gedaan.
 
Zo zie je maar weer dat onze Hollandse zuinigheid  niet altijd goed is.  :(
Ook hier dus weer alle waar naar z'n geld.  ;)      !!!
 
Goed om te lezen, bedankt voor je test.

Ik heb bij Vuur & Rook een tijdje geleden 10 kilo Appelhout sticks van Axtschlag gekocht. Echt super mooi schoon hout en ruikt heerlijk tijdens het roken, en de smaak is ook verrukkelijk, als de rest van het Rookhout van Axtschlag ook deze kwaliteit heeft zou ik er zeker voor gaan.
je moet de sticks alleen nog wel wat kleiner maken (in blokjes zagen)

http://www.vuurenrook.nl/webwinkel/rook--and--grill-hout/p-1/AXAPPL05--axtschlag.html
 
Ewald zei:
je moet de sticks alleen nog wel wat kleiner maken (in blokjes zagen)

Hoe doe jij dat Ewald? Ik heb namelijk ook nog wat stukken hout liggen... Is dat iets wat ik met een ( hoe heet zo'n ding... Zo'n zaagding met zo'n draaiend blad...OOOO ) cirkelzaag ( ja!) kan doen? Of is dat gevaarlijk?
 
Dominique zei:
Ewald zei:
je moet de sticks alleen nog wel wat kleiner maken (in blokjes zagen)

Hoe doe jij dat Ewald? Ik heb namelijk ook nog wat stukken hout liggen... Is dat iets wat ik met een ( hoe heet zo'n ding... Zo'n zaagding met zo'n draaiend blad...OOOO ) cirkelzaag ( ja!) kan doen? Of is dat gevaarlijk?

Ik klem een stuk hout (stick) in de workmate en met een handzaag zaag ik het stukje voor stukje in blokjes,.
Met van die ongelijke stukken (lees lastig in de workmate stabiel vast te zetten) vind ik elektrich met een cirkelzaag een tikkie te link.
 
Ewald zei:
Dominique zei:
Ewald zei:
je moet de sticks alleen nog wel wat kleiner maken (in blokjes zagen)

Hoe doe jij dat Ewald? Ik heb namelijk ook nog wat stukken hout liggen... Is dat iets wat ik met een ( hoe heet zo'n ding... Zo'n zaagding met zo'n draaiend blad...OOOO ) cirkelzaag ( ja!) kan doen? Of is dat gevaarlijk?

Ik klem een stuk hout (stick) in de workmate en met een handzaag zaag ik het stukje voor stukje in blokjes,.
Met van die ongelijke stukken (lees lastig in de workmate stabiel vast te zetten) vind ik elektrich met een cirkelzaag een tikkie te link.

Ok, het edele handwerk dus. Dank je wel!
 
Dominique zei:
Is dat iets wat ik met een ( hoe heet zo'n ding... Zo'n zaagding met zo'n draaiend blad...OOOO ) cirkelzaag ( ja!) kan doen? Of is dat gevaarlijk?

Een losse cirkelzaag lijkt me gevaarlijk, maar een afkortzaag lijkt me prima te doen!
 
Sander72 zei:
Dominique zei:
Is dat iets wat ik met een ( hoe heet zo'n ding... Zo'n zaagding met zo'n draaiend blad...OOOO ) cirkelzaag ( ja!) kan doen? Of is dat gevaarlijk?

Een losse cirkelzaag lijkt me gevaarlijk, maar een afkortzaag lijkt me prima te doen!
of een decoupeerzaag....
 
De meeste decoupeerzagen hebben van die korte zaagjes, dan is een tak of houtblok doorzagen nog best wel lastig.
 
Sander72 zei:
Dominique zei:
Is dat iets wat ik met een ( hoe heet zo'n ding... Zo'n zaagding met zo'n draaiend blad...OOOO ) cirkelzaag ( ja!) kan doen? Of is dat gevaarlijk?

Een losse cirkelzaag lijkt me gevaarlijk, maar een afkortzaag lijkt me prima te doen!

Is een afkortzaag ook elektrisch?
 
Dominique zei:
Sander72 zei:
Dominique zei:
Is dat iets wat ik met een ( hoe heet zo'n ding... Zo'n zaagding met zo'n draaiend blad...OOOO ) cirkelzaag ( ja!) kan doen? Of is dat gevaarlijk?

Een losse cirkelzaag lijkt me gevaarlijk, maar een afkortzaag lijkt me prima te doen!

Is een afkortzaag ook elektrisch?
JA
 
Terug
Bovenaan Onderaan