BasBQ
Beef en Steak

Ten derde male pulled pork

 

J_G

Sprokkelaar
Berichten
25
Zondag moest het weer gebeuren, op tijd het bedje uit, de smoker weer opstoken om daarna een mooie boston butt van plusminus 5 kilo te gaan roken.

Hier moet het in gebeuren:

Z9PPsxqm.jpg


De Butt in kwestie:

sh2hnvJm.jpg


Netjes in de rub gezet:

RpZLcmgm.jpg


Ingepakt en terug de koelkast in met om de zoveel tijd even omdraaien:

QfE6FEum.jpg


Om 6 uur opgestaan, smoker aangestoken:

26E3w0Jm.jpg


Butt uit de koelkast gehaald en uitgepakt: (6:35)

65H6QMmm.jpg


Nog een keertje in de rub gezet: (6:35)

F6N6nvom.jpg


En netjes in de smoker gelegd: (6:40)

NFCEFQXm.jpg


Kern temperatuur van de butt was 4 graden toen hij net in de smoker lag.

Temperatuur van de smoker houd ik rond de 130 graden celsius omdat ik een hele grote ketel heb waar de butt in ligt, pid controller zorgt ervoor dat de temperatuur redelijk constant blijft, fluktueert altijd iets als je hout toevoegt.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

We zijn 3 uur onderweg, butt heeft een kerntemperatuur van 47 graden, dat is een stijging in temperatuur van 0,26 graden per minuut, temp loopt keurig netjes op maar dat zal straks in de grafiek wel te zien zijn.

Even wat vocht erover heen gedaan om uitdrogen te voorkomen:

ZLUCd7Om.jpg


Er zijn 5 uren verstreken, en ik heb de butt in de glaze gezet, de kerntemperatuur is 66 graden en lijkt hierop te stagneren (zone?) de smoker draait rustig zijn eiken houtblokjes erdoorheen en de temp is redelijk stabiel op 130 graden.

1ks0g88m.jpg


Na 2 uur de butt eraf gehaald en stevig in het alu folie gewikkeld, we tellen 8 uren onderweg en de kerntemperatuur is nu 79 graden celsius.

Dd1UNp1m.jpg


Na het inwikkelen in folie liep de temperatuur weer op, om 15:10 wees de temperatuurmeter 85 graden aan, even prikken hier en daar, vond het vlees nog niet mals genoeg dus heb hem nog even door laten lopen. 15:40 stond de meter op 90 graden en heb ik de butt eraf gehaald.

uitgepakt:

HdaNmo7m.jpg


En weer ingepakt in de alufolie en in een grote badhanddoek in de koelbox gelegd, koelbox ligt op tafel om de verleiding voor de honden weg te halen. De butt mag even lekker een uurtje of anderhalf uitrusten, Hij is echt super gaar omdat ik hem bijna niet meer kon oppakken om hem opnieuw in de folie te krijgen.

HFnbmK2m.jpg


En voor de nerds onder ons heb ik hier het temperatuurgrafiekje.

suSMgjll.jpg


eindresultaat na het pullen laat ik zeker ook hier zien. !!

Na 2 uur rusten

0o94sknm.jpg


Bot kwam er zo uitgegleden

080OyPAm.jpg


Schaal vol pulled pork

BNWcPSom.jpg


hmmm lekker hoor !!
 
Mooie rapportage, altijd lekker zo'n dagje achter de kachel.
 
Altijd lekker pulled pork, mooi bezig geweest.
 
Lekkerrrrrrrr  :)
 
Mooie PP. En ook nog van een stoere smoker.
Ik denk stiekem dat we allemaal z'n ding in de tuin zouden willen
 
Terug
Bovenaan Onderaan