BasBQ
Beef en Steak

temp meter kalibreren?

 
 

Richard

Stoker
Berichten
261
Hallo

Vraagje
Ik heb in m'n UDS een temperatuur meter zitten maar die klopt niet.
Kan je die dingen kalibreren??
Deze  gaf 200f aan en m'n fantast zei dik 260f  :-O

Nu snap ik waarom mijn ribbels de laatste keer zwart waren :(
 
Als het goed is kan je ze kalibreren, maak even een foto van de voor en achterkant en post die hier dan kunnen we je wel helpen.
 
Gelukkig hebben we twee constantes bij de hand waarmee we eenvoudig een thermokoppel mee kunnen checken.

Doe een hoop ijsblokjes uit de vriezer in een glas, klein beetje water er bij en dan meten. Dit moet rond de 0 graden uit komen.

Daarna steelpan op het vuur en water aan de kook brengen, meten, dit moet op ongeveer 100 graden uit komen.

Daarna zou je eventueel de oven op 200 kunnen zetten en kijken wat je koppel doet maar echt precies is dit niet.
 
Waar zit de voeler van je thermometer? Ik zou deze, net als bij de dekselthermometer van een Weber, alleen ter indicatie gebruiken. Voor de werkelijke temperatuur bij het vlees een probe op het rooster leggen
 
Ik heb net de thermometer in het kokende water gehad.
De meter gaf wel 100 gr C aan.
Maar wat Ceriel al zegt ik ga gewoon een probe gebruiken.

Weet iemand waar ik een houdertje voor op het rooster kan vinden waar de probe in zit? En zijn er doorvoertjes waar de draad van de probe door mijn UDS gaat en afsluit??

Groetjes
 
Vuurenrook verkoopt beiden. Probe Eyelets Gromlets heten die doorvoerdingetjes. En zo'n houdertje is te vinden als ETI grill grate clip
 




dit is de voorkant en achterkant van de thermometer.
 
zo als jullie zien zit de meter in een kopje kokend water.


Maar nog even over probes, als ik dan toch ga shoppen voor een goede nieuwe meter welke moet ik dan nemen.
Wil en de kern en de dome temp weten en misschien is een extra scherm wel lekker. Ik heb alleen een window8.1 phone en een Ipad ( voor als er app's zijn)

Dus de vraag is :

Wat is een goede beginners meter die genoeg aangeeft :)
 
Fantast van de Ikea en als je wat meer uit wil geven een maverick of igrill


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
avr zei:
Fantast van de Ikea en als je wat meer uit wil geven een maverick of igrill


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

+1 avr
 
Richard zei:




dit is de voorkant en achterkant van de thermometer.

Behalve dat de schaalverdeling voor de temperatuur in graden celcius niet logisch is lijkt mij de temperatuur van het water redelijk na overschenken 200F = 93,3 celcius.
Maar als ik het goed zie kan je waarschijnlijk met een steeksleutel aan de onderkant het moertje losdraaien en dan de wijzer draaien naar de juiste temp of door het moertje te draaien draait ook het naaldje aan de voorkant.
 
[/quote]

Behalve dat de schaalverdeling voor de temperatuur in graden celcius niet logisch is lijkt mij de temperatuur van het water redelijk na overschenken 200F = 93,3 celcius.
Maar als ik het goed zie kan je waarschijnlijk met een steeksleutel aan de onderkant het moertje losdraaien en dan de wijzer draaien naar de juiste temp of door het moertje te draaien draait ook het naaldje aan de voorkant.
[/quote]


+1 dank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan