BasBQ
Beef en Steak

Te lekker gewoon.... #Warm gerookte zalm

 

TowerOwl

Tondelzoeker
Berichten
10
Sinds een jaartje wonen we in een prachtig dorp. De lokale slager is alleen op zaterdag open. Je loopt gewoon achterom naar een grote loods. Daar is een kleine winkel ingericht waar een groot assortiment op je ligt te wachtten. Dat wat ie niet standaard heeft regelt ie voor je! Top, fantastisch en super lekker!

Maar...... een mens kan niet leven van vlees alleen. Dus de buurman van de slager verkoopt zalm. Warm gerookt, koud gerookt, rauwe moten en alle andere mogelijke zalm opties. Ook hij is alleen op zaterdag open.

Gisteren dus maar een entrecote gehaald en samen opgepeuzeld.

Vandaag was de zalm aan de beurt. Als kamado groentje aan de slag. Vanmiddag laten zwemmen in zout water met dille. Plankje dr onder en appelhout toegevoegd.
Kern op 52°C. Man oh man wat een genot. Niet normaal lekker en kei makkelijk!!

Alleen de kleur aan de buitenkant ken ik niet. Weet iemand hoe dat kan? Het is wat bruinig van kleur. Binnenkant uiteraard wel prachtig roze.

Nu al zin in komende zaterdag!!
88be757b5882d1b654ce8eb475bd00f9.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
Ik laat de zalm nooit zwemmen als hij eenmaal bij mij thuis is. De plank wel, even op de bbq dan omdraaien zalm met dille en zout erop. That’s it.
Of met mosterd en bruine suiker ook lekker, maar dat is een andere kleur.
Misschien komt het van het appelhout?
 
Lekker.
Geweldig dat kleine ondernemers nog speciale wensen voor hun klanten regelen.
 
Leuk gemaakt. En inderdaad zal het rook hout voor deze kleur gezorgd hebben. (Hoe veel appel hout heb je er bij gedaan)

Want er komt. Ook rook van je plankjes dus heeft de zalm een dubbele dosis gehad zeg maar.

Had graag meegegeten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat bruine tintje komt van de rook, heerlijk!
 
Leuk gemaakt. En inderdaad zal het rook hout voor deze kleur gezorgd hebben. (Hoe veel appel hout heb je er bij gedaan)

Want er komt. Ook rook van je plankjes dus heeft de zalm een dubbele dosis gehad zeg maar.

Had graag meegegeten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het was een goede hand vol hout.
Binnenkort maar eens naar de appelboomgaard voor het huis. Hout genoeg

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
Ziet er heerlijk uit, denk ook dat de kleur door het extra rookhout komt.

Overigens ga ik deze even verplaatsen, het receptendeel is de plek voor recepten, deze gaat naar High & Fast
 
Terug
Bovenaan Onderaan