BasBQ
Beef en Steak

Tasmania kokosbriketten? Doen of niet?

 
 
 

Rich

Kooltjesharker
Berichten
155
Mensen, ik zag vandaag op het net "tasmania kokosbriketten" voorbij komen.
Is er iemand bekent met dit merk?
De prijs is goed, maar als ze sneller doven maakt het ook weer niks uit.
 
Ik heb er nog nooit van gehoord (maar dat geeft geen garantie dat het niks is)
Ik zeg probeer een zakje, en je weet het  ;)
En wij dan ook  :D

Mac
 
Och, ik heb net maar een pak besteld op Fonq.
Jullie horen wat het was, zaterdag de maiden run op mijn UDS met wat ribbels en PP.
 
Oud topic, ik weet het. Maar heb ook net 2 dozen besteld bij fonq (tasmania kokosbriketten). 20 kilo voor 31,90 en geen verzendkosten (als je twee dozen bestelt). Is in ieder geval heel betaalbaar.

Nou kijken hoe ze bevallen. Het zijn in ieder geval blokken zodat ze stapelbaar zijn (kokos van Intratuin was dat bijvoorbeeld niet). Eerste indruk is gelukkig ook dat ik een stuk minder nodig heb dan de Weber briketten. Ze worden ook best heet (maar dat staat al in het vergelijkend warenonderzoek elders op deze site). Moet nog even kijken hoeveel (of weinig) as er over blijft. Ik hoef in ieder geval tussentijds al een stuk minder mijn onderste schuif heen en weer te schuiven (om het as in de aspan te laten vallen. Bij de weber briketten is dat zeer regelmatig nodig).

Al met al lijkt het wel een aardige deal en zeker voor 15,95 per 10 kilo en geen verzendkosten :)
 
Ik heb twee dozen geprobeerd en ik ben er niet kapot van. Je hebt er toch meer van nodig dan je denkt en ik vind ze niet heel veel beter in gebruik dan Weber long lasting briketten.

Na gebruik heb ik toch elke keer bijna een hele aspan vol. De briketten zijn niet heel stevig waardoor ze ook snel uit elkaar vallen en dan als zwarte 'as' in de aspan verdwijnen.

Dus wellicht dat de hoeveelheid minder kan als je precies genoeg briketten gebruikt voor je sessie. Want hergebruik van de oude briketten is er bijna niet bij.

Kortom, ik heb het gehad met mijn zoektocht naar goedkope briketten. Dat lijkt in dit geval toch duurkoop te zijn.

Ik heb inmiddels drie doosjes Ecobrasa in huis  B-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan