BasBQ
Beef en Steak

Tarrington House Classic Kamado (afkoelen)

Baskali

Tondelzoeker
Berichten
7
afgelopen weekend voor het eerst gebruik gemaakt van me kamado. Na 3 sessies is me 1 ding opgevallen. Het afkoelen er van duurt zeer lang 4 uur of langer, terweil dit niet het geval hoort te zijn volgens mij ?

iemand tips hier voor ?
 
Van hoe heet naar hoe koud?
Mijn bastard large, met cast iron platesetter ging gisteren in 4,5 uur van 250C naar handwarm. Het idee van een keramische bbq is natuurlijk dat hij lekker isoleert.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
4 uur is wel erg lang hoor.... Had je naderhand nog wel houtskool over in de kamado of was (bijna) alles tot as vergaan?
 
Ik heb de zelfde kamado. Vond het ook lang duren voordat die afkoelde, en ikzelf vond dat er bij de luchtinlaat onderop wat te veel ruimte zat waardoor er minimaal valse lucht word aangezogen. Heb er een kartonnetje tussen gedaan en nu sluit hij voor me gevoel 100% af.
 
Ik heb de zelfde kamado. Vond het ook lang duren voordat die afkoelde, en ikzelf vond dat er bij de luchtinlaat onderop wat te veel ruimte zat waardoor er minimaal valse lucht word aangezogen. Heb er een kartonnetje tussen gedaan en nu sluit hij voor me gevoel 100% af.

dit was mij ook al opgevallen, even proberen vandeweek. Bedankt voor de tip !
 
afgelopen weekend voor het eerst gebruik gemaakt van me kamado. Na 3 sessies is me 1 ding opgevallen. Het afkoelen er van duurt zeer lang 4 uur of langer, terweil dit niet het geval hoort te zijn volgens mij ?

iemand tips hier voor ?
Hallo. Mag ik vragen wat voor accessoires jij erbij hebt? Misschien ook een heatdeflector? Zo ja. Van welk merk? Makro heeft zo bijna nergens meer op voorraad.
 
Hallo. Mag ik vragen wat voor accessoires jij erbij hebt? Misschien ook een heatdeflector? Zo ja. Van welk merk? Makro heeft zo bijna nergens meer op voorraad.
Wat voor maat is je kamado?? de makro verkoopt RVS dienbladen (uit mijn hoofd iets van 40 cm doorsnee) die heel mooi in een KJ2 passen en prima hiervoor te gebruiken zijn
 
Wat voor maat is je kamado?? de makro verkoopt RVS dienbladen (uit mijn hoofd iets van 40 cm doorsnee) die heel mooi in een KJ2 passen en prima hiervoor te gebruiken zijn
Heb nu een deflector van Patton. Dus. Is geregeld. Dank voor het mee denken.
 
Mijn kj2 heeft ook zeker 4-6 uur of langer nodig om af te koelen. Helemaal afgekoeld pas de volgende ochtend.
De warmte wordt gewoon heel goed vast gehouden.
 
Mijn kj2 heeft ook zeker 4-6 uur of langer nodig om af te koelen. Helemaal afgekoeld pas de volgende ochtend.
De warmte wordt gewoon heel goed vast gehouden.
De warmte wordt zeker goed vast gehouden. Maarreh na 4-6 uur nog steeds warm betekend dat hij toch écht ergens valse lucht krijgt ;)
(Anders zou je in theorie de boel kunnen warm stoken met een waxinelichtje)
 
Terug
Bovenaan Onderaan