BasBQ
Beef en Steak

Tamme kastanjes

 
 
 

WillemHvdW

Kooltjesharker
Berichten
177
Ik heb vandaag een paar kilo tamme kastanjes geraapt en ben nu op zoek naar recepten om deze te gebruiken. Natuurlijk kan ik ze gewoon in de oven poffen maar het lijkt me ook mogelijk om dit simpel op de bbq te doen. (200 C indirect voor zo'n 20 minuten, misschien ingepakt in alufolie?)

Wie heeft hier ervaring mee en heeft wat lekkere recepten te delen?



 
Kastanje is top spul.
Lekker klassiek: gewofte kastanjes met spruitjes wokken.
Gewoon lekker: kastanjes meepureren met aardappels.
Maar ik meng ook wel kastanjepuree met half om half gehakt (ca 20% kastanje) om een wat zoeter gehaktbrood te maken.
Verder kun je kastanjepuree ook mengen met beslag om kastanjepannekoeken te bakken. In frankrijk verkopen ze ook kastanjemeel voor koekjes enzo)
Dus, tja, eigenlijk is het meer de vraag wat je er eigenlijk NET mee kunt ;D

 
Had vorige week nog kastanje ijs met rum in Parijs.... Maar je, daar komt weinig BBQ aan te pas ;)
 
noskos zei:
Had vorige week nog kastanje ijs met rum in Parijs.... Maar je, daar komt weinig BBQ aan te pas ;)

Dat klinkt ook he-le-maal niet verkeerd!
Die Fransen weten wel wat ze ermee aan moeten. Ik heb ze in zuidelijker gebieden ook geconfijt gezien als snoep. Of inderdaad verwerkt in ijs. Ook heerlijk. Helaas zat er bij mij geen rum bij. Als ik de volgende keer weer bij die ijssalon ben, zal ik de kerel aldaar er eens flink op aanspreken!

 
Terug
Bovenaan Onderaan