BasBQ
Beef en Steak

Tagliata di manzo

 
 
 
 

Iss

Stoker
Berichten
312
Voor de maandelijkse fotowedstrijd beginnen we dit jaar goed met het onderwerp La Italia. Laat dat nou een van onze favoriete bestemmingen zijn (naast Spanje). Afgelopen november hebben we in Italie een aantal keer Tagliata di manzo gegeten, een door ons zeer geliefd gerecht. Heerlijk in al zijn eenvoud zoals de italianen hun eten het liefst hebben. Simpel maar lekker.

Beginnend met het aansteken van de go anywhere.

IMG_1477.jpeg


Grill grates op een temperatuur laten komen van zo'n 300 graden, en de entrecote mocht er op.

IMG_1489.jpeg


Na 90 seconden een kwartslag gedraaid voor een fraai ruitje, en na nogmaals 90 seconden het vlees omgekeerd.

IMG_1495.jpeg


Ziet er al goed uit en we zijn al bijna op de gewenste kerntemperatuur.

IMG_1496.jpeg


Na 5 minuutjes rusten onder aluminiumfolie wordt het vlees aangesneden en proberen we er een mooi plaatje van te schieten.

Het eindresultaat:

IMG_1498.jpeg


Bedankt Zzzjon voor het leuke onderwerp.
 
Tagliata di Manzo… fingerlicking good! Tien punten :giggle:
Een van de grote favorieten hier. Lekker hoor.
Ik doe alleen geen entrecote, pak ietsje goedkopere flanksteak, en heb er nog wat sla etc bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Tagliata di Manzo… fingerlicking good! Tien punten :giggle:
Een van de grote favorieten hier. Lekker hoor.
Ik doe alleen geen entrecote, pak ietsje goedkopere flanksteak, en heb er nog wat sla etc bij.
Ja ik twijfelde ook nog, in Italie meestal lekker met rucola en parmezaan maar dit keer wilde ik het lekker simpel houden, smaakte er zeker niet minder om 😉
 
Heerlijk!

Prachtig in zijn eenvoud.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Och, tagliata di manzo :love: :love:
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Tagliata, eerste waar ik aan dacht... lekker man!
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Dit ziet er erg lekker uit. Mooie grillmarks!
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
perfecte steak op de WGA. Lekker hoor!
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Terug
Bovenaan Onderaan