BasBQ
Beef en Steak

Super weer eens een picanha

 

dj24

Sprokkelaar
Berichten
28
Het was zeker een jaar geleden de laatste picanha dus het was zeker weer eens tijd. Een mooi stukje staartstuk gehaald. De slager en ik hadden een spraakverwarring hij had hem opgebonden en naar mijn smaak net iets te veel vet weggesneden maar dat mocht de pret niet drukken.

f93bf30729e8ef1278954f080577f2f3.jpg


Even wat zout en knoflookpeper en dat was voldoende voor dit mooie exemplaar op smaak te brengen.

De q was een 160 graden en we hadden lekker wat appelrookhout

093f4b6ba2a583f58beab0daf97390dc.jpg


Indirect naar de 45 graden kern temperatuur. En toen verder direct voor een mooie bark

0013799911e82fe2076c3e1f0079ac3a.jpg


Helaas geen vlammen foto.

Bij 50 graden kern temperatuur hebben we hem van de q afgehaald en laten rusten onder een alu jasje.
Na 15 minuten was de kerntemperatuur 54 graden... En het geduld van de heren op. Zij wilde vlees!

6de8dadac8549cbdede9ebf7a7e4a64d.jpg


Het was zalig. Toe nog een halve perzik van de q met vanillemascarpone en liqor 43. Nu even nagenieten van een brandend haardje. Zomer is zo mijn ding. Morgen gaat de zalmzijde in de pekel maar dat wordt een nieuw topic.

Tot snel

Gr danitsja

 
Ziet er goed uit! Gaat er bij mij binnenkort ook op. Perzikken met liqor 43 is een goede idd. Had ze vd week met jack daniels (die van Noskos). Ook erg lekker
 
Ziet er goed uit
 
Lekker! Gelukkig net vandaag 1,6 kg picanha van B&S binnen gekregen, snel maken dus.
 
Picanha, altijd lekker. Ziet er lekker mals uit.
Jammer dat de slager het verlaagje eraf heeftvgehaald, nu mis je wel de "money shot"...
Dat is wel gaaf, als de vetlaag vlam vat en je een flinke vuurexplosie krijgt.... :D :D
Volgende keer vragen aan de slager om de vetlaag te late zitten. Geeft ook veel smaak af :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan