BasBQ
Beef en Steak

Strooibus, of zo iets.

 
 
 

Ener

Pitmaster
Berichten
510
Hebben jullie nog een goede tip voor een rub strooibus? Op youtube hebben ze handige grote strooibussen, maar in nl kan ik ze niet vinden.
 
Ze verkopen gebakken uitjes in grote strooidozen, ideaal voor een rub ;).
 
Bij de Jumbo heb je van het merk Fiddes Payne ook wat soorten rub in een strooiblik. Deze kan je makkelijk hervullen en ze zien er ook best hip uit!
 
Bij de makro verkopen ze kruiden in van die mooie grote strooibussen. Die gooi ik dus niet weg als ze leeg zijn ;)
 
Ik heb geen makro pas  :'( maar we hebben wel sinds kort een Jumbo in Oud Beijerland, dus ff checken. En anders gebakken uitjes in een strooibus kopen, ook niet vervelend om eerst op te maken.....
 
Ener zei:
Ik heb geen makro pas  :'( maar we hebben wel sinds kort een Jumbo in Oud Beijerland, dus ff checken. En anders gebakken uitjes in een strooibus kopen, ook niet vervelend om eerst op te maken.....

Nosmo +2

ken je niemand die het gewoon voor je mee wil nemen ? Volgens mij heeft een grote appie deze ook.
 
Chef Martin zei:
Ik bewaar op dit moment de oude rub potjes :) Ook handig.... en gratis
Hier idem dito  ;)
 
fa6f1a620af01f54b55f49dceeb72ba3_zps603934ea.jpg


a71bc0fa69a262e6d3d5571adb40809a_zpsa6895f0c.jpg


Dit is zo'n bus van de jumbo. Met een mesje kan je dat strooideksel er af wippen en hem schoonmaken en gebruiken voor je eigen rub.
 
Die ziet er goed uit. Was de rub die er in zat goed?
 
Was op zich niet verkeerd. Beetje pittig/zoet. Alleen zitten er hele koriander zaden in. Daar was ik niet zo kapot van. Ze hebben naast deze steakhouse ook tex-mex, cajun en jamaican jerk. Volgende keer neem ik vast weer een andere mee. Ik heb ze gekocht bij de Jumbo in hellevoetsluis. Misschien is dat ook een beetje bij je in de buurt?
 
RobinCook zei:
Was op zich niet verkeerd. Beetje pittig/zoet. Alleen zitten er hele koriander zaden in. Daar was ik niet zo kapot van. Ze hebben naast deze steakhouse ook tex-mex, cajun en jamaican jerk. Volgende keer neem ik vast weer een andere mee. Ik heb ze gekocht bij de Jumbo in hellevoetsluis. Misschien is dat ook een beetje bij je in de buurt?

Ik kan het eens vragen aan een collega. De Jumbo in Oud Beijerland heeft ze helaas nie.m :'(
 
Ik zag net een filmpje waar iemand een glazen groentepot met gaatjes in de deksel gebruikte als strooibus. Ging prima volgens mij.
 
Y4La8W9.jpg

Ik gebruik deze 17 grams potjes van de supermarkt als ze leeg zijn. Heb je nooit teveel rub in voren. Kruiden verliezen hun smaak ook na verloop van tijd.
 
ik gebruik een 'shaker'...
Op een BBQ forum is het niet echt 'gepast' om over eiwitshakes te praten (alhoewel... eiwitten/vlees...) , maar de shakers zijn wel perfect voor de rubs!:)
 
kan mij vergissen maar weet je zeker dat die bij de Jumbo vandaan komt en niet bij de Lidl? daar verkopen ze deze namelijk en Lidl is niet zo van de bekende merken oid
 
Terug
Bovenaan Onderaan