BasBQ
Beef en Steak

Streetfood Academy

 
 
 

El Chico

Stoker
Berichten
349
Gisteren zijn mijn schoonbroer en ik begonnen aan een cursus streetfood Academy: Texas BBQ & Southern Comfort food, bij Syntra is Hasselt (B).
Wat schetste mijn verbazing.... onze leraar was Wim Bloemen, lid van het Belgische BBQ team De Filous en organisator van de BBQ Wedstrijd in Hasselt.
Heel leuk om hem zo enthousiast te horen vertellen over onze grote hobby.
En toch weer een paar dingetjes geleerd. Je PP in drie lagen folie inpakken zodat er geen vocht kan ontsnappen.
Hele leuke recepten waren erbij, o.a. Beer, Bacon & cheddar cornbread, crabcakes en mijn favoriet van de avond Apple pie moonshine
Zelf hadden we de ABT's gemaakt en op een echte streetfood manier gepresenteerd in een frietzakje.
979122823434bd740f94a8b36003b614.jpg


589e3a15131ecb3ce23c58dc2faad42a.jpg
 
Dat klinkt als een zeer geslaagde avond. En met Wim is het altijd gezellig!
 
die Wim kan dat wel  ;)
 
Nope, geen Gin Tonic erbij. Gewoon een klein shotje. Volgende week krijgen we allemaal een halve liter mee naar huis , deze had Wim zelf thuis al gemaakt.
 
Gisteren onze tweede leerzame workshop Streetfood gehad. Met oa Brisket, bacon Union rings, bacon jam, bbq corn en Peach moonshine, mac&cheese pops en ranch dressing. En natuurlijk hebben we kunnen "proeven" van onze Apple cinamon moonshine (en wat over was hebben we natuurlijk mee naar huis gekregen).

f4739afeab547c44b51d637201a34f88.jpg


df6d7f45bf325b91ec5fd053436a7365.jpg
.

607a6901e9a84749990c61fa4a8b5532.jpg


a1a52171f49f512fdfc5c35533c2af7f.jpg


4f81fced86b3fbeadc86429269368033.jpg
 
Wauw dat ziet er echt top uit!
 
Ziet er lekker uit, die had ik ook wel willen volgen.  Er staat jammer genoeg (nog) geen volgende sessie gepland bij Syntra. 

Er staat er wel eentje van Wim voor "low&slow" in de agenda voor April 2015 (18/4, 3 maandagen).  Ik heb me alvast ingeschreven.  ;)

 
Ziet er goed uit, voor mij een uurtje rijden!

Heb al een mail gestuurd met de vraag voor nieuwe data.
 
Hoi, blij te horen dat het je bevalt Pitmaster Boy ! :D
Waar zo een Genootschapsticker toch niet allemaal goed voor is h? ;)

De data voor 2016 zijn maandag 18/04 - 25/04 en 02/05.
Maar de omschrijving klopt niet helemaal.
Invulling zal zoiets als nu zijn : combinatie van L&S BBQ met Southern food, met streetfood-gewijze presentatie.
 
Misschien ook interessant voor de liefhebber; ik volg de opleiding tot slager/spekslager ook bij Syntra in Hasselt. (is wel een 3 jarige opleiding)
Ik vond de bbq cursus relatief duur tov andere opleidingen daar. Maar het ziet er erg lekker uit!





 
Kurre zei:
Hoi, blij te horen dat het je bevalt Pitmaster Boy ! :D
Waar zo een Genootschapsticker toch niet allemaal goed voor is h? ;)

De data voor 2016 zijn maandag 18/04 - 25/04 en 02/05.
Maar de omschrijving klopt niet helemaal.
Invulling zal zoiets als nu zijn : combinatie van L&S BBQ met Southern food, met streetfood-gewijze presentatie.

ok, dan heb ik me alvast ingeschreven gisteren zonder het te weten  :D
 
Mooie Ribbels Stijntje113...  ze zien er lekker vlezig uit  ;)
 
Dat ziet er prima uit, laat Wim maar schuiven ;)

Ben wel benieuwd naar de Peach Moonshine!

Toch eens kijken of ik dat een keertje in m'n rooster kan inpassen :D
 
De potjes voor de Peachmoonshine staan al klaar Maandag laten afvullen
10c5f1972ac600c478bbd9e1e26da86e.jpg
 
Daar krijg je toch spontaan honger van, van die mooie stukken vlees  :p
 
Kurre zei:
Hoi, blij te horen dat het je bevalt Pitmaster Boy ! :D
Waar zo een Genootschapsticker toch niet allemaal goed voor is h? ;)

De data voor 2016 zijn maandag 18/04 - 25/04 en 02/05.
Maar de omschrijving klopt niet helemaal.
Invulling zal zoiets als nu zijn : combinatie van L&S BBQ met Southern food, met streetfood-gewijze presentatie.

Wij willen met een man of 5 komen, is er een beperking op het aantal deelnemers ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan